لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion Y530 با پردازنده گرافیک مدل GTX 1160

شرکت گیگابایت اولین شرکتی بود که در سال 2018 توانست به تکنولوژیپردازنده های گرافیکی سری GTX 11 موبایلی دست پیدا کند حال شرکت لنوو اعلام کرده که در سری جدید لپ تاپ های خود از GPU مدل GTX 11 انویدیا که در نوامبر امسال معرفی خواهد کرد استفاده می کند.لنوو به طور رسمی اعلام کرده است که در لپ تاپ مدل Legion Y530 از    GTX 1160 و نسخه موبایلی با رم 6 گیگابایتی استفاده خواهد کرد.

در حالی که انویدیا تا کنون هیچ مشخصات رسمی و یا تیزری در خصوص GPU های سری GTX 1160 منتشر نکرده است ولی شایعات و منابع بیانگر این است که در نیمه پایانی سال 2018 شاهد رو نمایی از گرافیک های نسل بعدی خواهیم بود. حدس زده می شود که ابتدا نسخه دسکتاپ و سپس نسخه موبایلی GPU های سری جدید این شرکت روانه بازار شوند که با توجه به اخبار و اطلاعات نسخه موبایلی آن که در تبلت های گیمینگ این شرکت استفاده خواهد شد در تعطیلات امسال روانه بازار خواهد شد که این می تواند نوید بخش بازخورد خوبی از سمت کاربران باشد.

به نظر می رسد که تنها چند شرکت هستند که می توانند GTX 11 را در مدل های لپ تاپ خود در سال جدید ادغام کنند که شایعات بر این اساس است که ایسوز و ام اس آی از جمله شرکت هایی خواهند بود که در سال جدید از این تکنولوژی استفاده خواهند کرد ولی به طور رسمی تنها شرکت لنوو چنین جسارتی را به خرج داده است و به طور رسمی اعلام کرده که در لپ تاپ گفته شده از سری جدید پردازنده گرافیکی  GTX 11  استفاده خواهد کرد.

طبق اطلاعات به دست آمده احتمالا سری موبایلی GPU GTX 11  با رم 6 گیگابایتی وارد بازار خواهد شد ولی گمانه زنی ها احتمال حضور ورژن 3 گیگابایتی را نیز می دهند. هنوز اطلاعاتی مبنی بر قیمت تمام شده  لپ تاپ جدید شرکت لنوو در دست رس نیست حال باید ببینیم که لنوو که به تازگی در عرصه گیمینگ خودی نشان داده و با جسارتی که در معرفی GPU GTX 11 از خود نشان داده است چه باز خوری خواهد داشت.

پست های مرتبط

شرکت Razer لپ‌ تاپ گیمینگ Blade 18 خود را عرضه کرد : پردازنده Core i9-14900HX، کارت گرافیک RTX 4090 و فناوری Thunderbolt 5 !

مک‌بوک ایر M3 با اتصال به دو مانیتور خارجی نصف عملکرد خود را از دست می‌دهد!

مک‌ بوک ایر M3 به دلیل نداشتن فن عملکرد خوبی را در کارهای سنگین ارائه نمی‌دهد