تحریم هواوی بر ضرر این شرکت و به سود رقبا / کاهش فروش مشکل ساز شد

امریکا کار خود را تا به الان هم کرده، شاید بسیاری از کارشناسان معتقد باشند که تحریم هواوی موقت خواهد بود، اما همین مدت کافی بود تا هواوی با ضرر های مالی مواجه شود. طبق آمار جدید منتشر شده میزان محبوبیت این برند معتبر و محبوب چینی بسیار کاهش پیدا کرده است.

از آب گل آلود ماهی گرفتن در تحریم هواوی

تحریم های اعمال شده، با توجه به آمار منتشر شده از PriceSpy در چهار روز گذشته آمار کلیک های هواوی با کاهش 26 درصدی در سطح جهانی مواجه شده است. با توجه به منبع این آمار که کشور انگلستان می باشد، محبوبیت این برنددر این کشور نیز کاهش چشم گیری داشته است.

اما سوای کاهش محبوبیت هواوی، گویا این آب گل آلود برای برخی شرکت های دیگر ماهی های خوبی داشته است. طبق آمار منتشر شده از همین منبع، با کاهش کلیک های هواوی، کلیک های مربوط به سامسونگ به میزان 13 درصد افزایش داشته است.

اما سوای سامسونگ جالب است که شیائومی با افزایش 19 درصدی کلیکی مواجه بوده. با توجه به فعالیت بسیار خوب شیائومی در افتتاح مراکز فروش گوشی های هوشمند در بسیاری از کشور های اروپایی در صورت ادامه این روند نا امید کننده برای هواوی شاهد عملکرد بهتر شیائومی نیز خواهیم بود.

با این تفاصیل گویا تنها شرکتی که بعد از اپل شانس کسب مقام دوم فروش گوشی های هوشمند جهانی را خواهد داشت، شیائومی می باشد. اما به هر حال بسیاری معتقد هستند که این روند ادامه پیدا نخواهد داشت و حتی امریکایی ها هم اعلام کرده اند در صورت قبول برخی شرایط از سوی چینی های این تحریم های برداشته خواهند شد.

البته بهتر است این گونه بیان کنیم که عقب افتادگی تجاری چین با توجه به این تحریم ها کافی خواهد بود تا بار دیگر این کشور برای امریکا دردسر ساز نشود و به گونه ای امریکا چین را تهدید کرد تا بار دیگر به فکر برتری  اقتصادی جهانی نباشد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !

آپدیت جدید OxygenOS 15 وان‌پلاس شباهت زیادی با iOS 18 اپل دارد