تصویر Moto Z4 موتورولا فاش شد: بازگشت جک هدفون به پرچمدار

در میان پرچمداران اندرویدی، سری موتو زد موتورولا به واسطه طراحی ماژولار محبوبیت خاصی نزد کاربران دارند. هر چند این سری هیچگاه فروش چشمگیری مانند پرچمداران شرکت هایی همچون سامسونگ و هواوی نداشته است اما از جمله گوشی های اندرویدی مهم محسوب میشود. نسل بعدی پرچمداران شرکت موتورلا که چند سالی میشود تحت نظر لنوو به فعالیت خود ادامه میدهد، Moto Z4 است که اکنون ایوان بلس تصویری از این گوشی هوشمند منتشر کرده است.

با توجه به تصویر، بازگشت جک 3.5 میلی متری هدفون را شاهد هستیم. در صورت صحت این عکس، این اولین باریست که یک پرچمدار از سری Moto Z دارای جک هدفون خواهد بود. همچنین مانند نسل های پیشین، Moto Z4 دارای طراحی ماژولار است و طبیعتا از ماژول های Moto Mod از جمله ماژول جدید 5G این شرکت پشتیبانی خواهد کرد.

در سال 2016 موجی به راه افتاد که نتیجه آن حذف جک هدفون از بسیاری از گوشی های هوشمند بود. نسل اول موتو زد موتورولا که در همان سال معرفی شد جز اول پرچمدارانی بود که بدون جک 3.5 میلی متری هدفون معرفی شد. در ادامه همان سال، اپل پس از موتورولا اقدام به معرفی آیفون 7 بدون جک هدفون کرد. بعد از نزدیک به سال احتمالا موتورولا قصد دارد این آپشن محبوب را به پرچمدار خود برگرداند اما بعید است چنین کاری از اپل سر بزند.

البته همیشه نمیتوان به شایعات و اخبار غیر رسمی اعتماد کرد. حتی اگر افشا کننده آن ایوان بلس، فاش کننده مشهور توییتر باشد. سال 2017 را به خاطر بیاورید زمانی که گفته شد موتو زد 2 مجهز به جک هدفون خواهد بود در حالی که پس از معرفی دستگاه، مشخص شد این خبر حقیقت نداشته است. در میان سری Z گوشی های موتورولا، فقط نسخه Play به جک هدفون مجهز بود که آن هم در نسل سوم دستگاه حذف شد. ایوان بلس هیچ جزئیاتی در مورد قیمت و زمان عرضه Moto Z4 اعلام نکرده اما انتظار میرود بین ماه های ژوئن و آگوست این گوشی توسط موتورولا رونمایی شود.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

گوشی گلکسی اس 25 اولترا سامسونگ بهبود زیادی را با دو دوربین 50 مگاپیکسلی ارائه می‌کند

گوگل با TSMC برای ساخت تراشه سه نانومتری Tensor G5 گوشی پیکسل 10 همکاری می‌کند

آپدیت iOS 18 به آیفون 15 پرو و پرومکس اجازه می‌دهد تا با برنامه‌های شخص ثالت هم ویدیو فضایی ضبط کنند