پس از عرضه بازی های Battlefield V و Metro Exodus انویدیا DLSS را جایگزین ویژگی قدیمی anti-aliasing کرد. گزینه ای که برای به حداکثر رساندن فریم و بازخورد بهتر گیم پلی به کار گرفته می شود این بار توسطز انویدیا با تغییراتی روبرو است.
ویژگی DLSS را باید تنها به کارت های تورینگ انویدیا اختصاص داد. البته منظور از تورینگ کارت گرافیک های RTX 2060 تا RTX 2080 Ti است نه GTX 1660 Ti. این ویژگی تنها در کنار هسته های RTX و Ray tracing معنا پیدا می کند اما نکته جالب این است که محدودیت هایی در فعال کردن این گزینه وجود دارد.
به طور مثال کاربرانی که از کارت گرافیک RTX 2060 استفاده می کنند، نمی توانند در بازی Metro Exodus و در رزولوشن 2160×3840 پیکسل DLSS را فعال کنند. شاید موضوع اشاره شده چندان چشمگیر نباشد اما زمانی که متوجه شوید صاحبان کارت گرافیک های RTX 2080 و RTX 2080 Ti در بازی Metro Exodus و رزولوشن 1080×1920 پیکسل نمی توانند از DLSS استفاده کنند، تا حدودی شگفت زده می شوید. اما در بازی Battlefield V تا حدودی این گلوگاه تنگ تر است به طوری که دارندگان RTX 2080 Ti نه تنها در رزولوشن 1080 پیکسل بلکه در رزولوشن 1440 پیکسل هم نمی توانند از DLSS استفاده کنند.
البته با کمی دقت می توان ارتباط مستقیمی بین قدرت کارت گرافیک و فعالیت DLSS در رزولوشن های مختلف پیدا کرد. با اجرای بازی Metro Exodus در رزولوشن 2160 پیکسل، انویدیا می داند که اگر RTX کارت گرافیک RTX 2060 فعال شود کارت به شدت تحت فشار قرار می گیرد پس دلیلی نمی بیند که در این شرایط DLSS را فعال کند. یا کارت گرافیک های قدرتمند RTX 2080 و RTX 2080 Ti در رزولوشن 1080 پیکسل چنان از خود قدرت نشان می دهند که دیگر احتیاجی به افزایش فریم ها توسط DLSS نیست.