مقایسه سرعت هوآوی پی اسمارت و نوکیا 7.1

شاید یکی از سوالاتی که در ذهن خیلی از کاربران گوشی های هوشمند به وجود می آید این است که در میان پردازنده های به کار رفته برای گوشی های هوشمند حال و حاضر روز دنیا کدام پردازنده ها سوای امتیازات بنچمارکی که کسب می کنند در دنیای واقعی نیز عملکرد بهتری را از خود نشان می دهند. اکثر بنچمارک های گرفته شده برای پرچمداران هر شرکت در نظر گرفته می شود، اما شاید بهتر است کمی به گوشی های هوشمند میان رده شرکت های فعال این عرصه نگاهی بیاندازیم. و برای این منظور مقایسه سرعت هوآوی پی اسمارت و نوکیا 7.1 به عنوان دو گوشی هوشمند میان رده را در نظر گرفته ایم.

مقایسه سرعت هوآوی پی اسمارت و نوکیا 7.1

خوب بهتر است همان اول کار سراغ اصل کاری برویم، پردازنده های استفاده شده برای این گوشی های هوشمند. این دو محصول میان رده از پردازنده های بسیار معروفی بهره برده اند. هوآوی پی اسمارت از پردازنده اختصاصی این شرکت یعنی Kirin 659 با توان 2.36 گیگاهرتزی بهره برده است و در مقابل نوکیا از پردازنده 1.8 گیگاهرتزی اسنپدراگون 636 استفاده کرده است. این اتفاق بهترین نوع مقایسه میان این دو پردازنده معروف می باشد تا ببینیم چه عمکلردی را از خود نشان می دهند.

هوآوی پی اسمارت

پیروز رقابت کیست؟

در ابتدای شروع این مقایسه هوآوی عملکرد بهتری را از خود نشان داد اما رفته رفته با پر شدن کش پی اسمارت این نوکیا بود که پیش تازی کرد و نشان داد با پر شدن کش پردازنده اش باز هم عملکرد خوبی را از خود نشان می دهد اما داستان به همین جا ختم نشد و نوبت به اجرای دوباره برنامه هایی که یک بار اجرا شدند رسید تا مشخص شود میزان نگهداری کش های این گوشی های هوشمند به چه شکلی خواهد بود.

نوکیا 7.1

پی اسمارت باز هم عملکرد بهتری را از خود نشان داد ولی نوکیا 7.1 در بسیاری از موارد برنامه ای که قبلا اجرا شده بود را دوباره از اول شروع به اجرا شدنش کرد ولی هوآوی پی اسمارت اجرای قبلی برنامه را در خود نگه داشته بوده و به محض انتخاب، برنامه را اجرا می کرد. ولی در برخی از برنامه ها نیز نوکیا عملکرد بهتری را از خود نشان داد.

بهتر است شما را به دیدن این ویدئو دعوت کنیم تا خودتان شاهد پیروز این رقابت باشید

پست های مرتبط

آموزش آپدیت جدیدترین بایوس مادربردهای گیگابایت تست عملکرد پردازنده

عملکرد چندهسته‌ای تراشه A18 Pro نزدیک به تراشه دسکتاپی M1 است !

اپل گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرو مکس را در رویداد It’s Glowtime معرفی کرد