سامسونگ گلکسی اس 10 5G با صفحه نمایشی بزرگتر و سنسور های دوربین بیشتر

مراسم مجلل و با شکوه رونمایی گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 برگزار شد، و شگفتی های بسیاری در این مراسم همانگونه که پیش بینی می شد رخ داد. در کنار شگفتی های چون گوشی قدرتمند سامسونگ گلکسی اس 10 پلاس و اولین گوشی انعطاف پذیر، یعنی گلکسی Fold شگفتی اصلی چیز دیگری بود. سامسونگ گلکسی اس 10 5G که اولین گوشی هوشمند رونمایی شده با قابلیت پشتیبانی شبکه های اینترنتی نسل پنجم می باشد.

صفحه نمایشی همانند گلکسی اس 10 پلاس اما با ابعاد بزرگتر

صفحه نمایش این گوشی هوشمند از رزولوشن 1440p پلاس بهره می برد که دقیقا همانند گلکسی اس 10 پلاس می باشد، اما این گوشی هوشمند به صفحه نمایشی 6.7 اینچی داینامیوک آمولد مجهز شده، این در حالی است که گلکسی اس 10 پلاس از صفحه نمایش 6.4 اینچی بهره برده.

به جز چنین تفاوتی در صفحه نمایش، تفاوتی دیگری میان این گوشی های هوشمند وجود ندارد. و ناچ اینفینیتی o با دو حفره برای قرار گیری سنسور های دوربین سلفی برای صفحه نمایش گلکسی اس 10 5G در نظر گرفته شده است. البته فراموش نکنیم که صفحه نمایش این گوشی نیز قابلیت ارائه تصاویری با کیفیت HDR10 پلاس را خواهد داشت.

سامسونگ گلکسی اس 10 5G

سنسور های دوربین مشابه با گلکسی اس 10 پلاس اما با تعداد بیشتر

سنسور های دوربین سلفی این گوشی هوشمند نیز همانند برادر کرچکترش، به دو سنسور 10+8 مگاپیکسلی مجهز شده و اولین سنسور های دوربینی می باشد که قابلیت فیلمبرداری با کیفیت 4K را خواهد داشت.

سامسونگ گلکسی اس 10 5G

اما دوربین های اصلی در نظر گرفته شده برای گلکسی اس 10 5G، با یک سنسور بیشتر به نسبت گلکسی اس 10 پلاس می باشد. سنسور  12 مگاپیکسلی اصلی با گشودگی دریچه دیافراگم خودکار در بازه f/1.5 تا f/2.4 به همراه دو سنسور 12 مگاپیکسلی تله فوتو و یک سنسور عریض 123 درجه ای 16 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی چهار گانه این گوشی هوشمند مورد استفاده قرار گرفته است.

پردازنده ای مشابه اما حافظه داخلی محدود

چیپست 7 نانومتری اسنپدراگون 855 و اگزینوس 9820 با رم 8 گیگابایتی و حافظه داخلی 256 گیگابایتی بدون قابلیت ارتقاء از دیگر مشخصات در نظر گرفته شده برای این گوشی هوشمند می باشد.

باتری گلکسی اس 10 5G نیز قویتر از باتری گلکسی اس 10 پلاس می باشد، و باتری با ظرفیت 4500 میلی آمپری (گلکسی اس 10 پلاس با باتری 4100 میلی آمپری) مورد استفاده قرار گرفته که با توجه به بهره بردن از پردازنده های 7 نانومتری و کاهش چشم گیر مصرف انرژی، توقع عملکرد بسیار خوبی از این میزان باتری در نظر گرفته شده برای گلکسی اس 10 5G می رود.

برای قابلیت های شارژ نیز از شارژ سریع 25 واتی به همراه شارژ وایرلس 2.0 استفاده شده، البته قابلیت کارآمد PowerShare (با استفاده از این قابلیت گوشی می تواند به عنوان یک شارژر وایرلس عمل کند)نیز برای این محصول در نظر گرفته شده است.

با توجه به نام در نظر گرفته شده، این گوشی هوشمند با بهره بردن از مودمی جدید، قابلیت پوشش شبکه های اینترنتی نسل پنجم را نیز دارد. هنوز قیمت مشخصی برای گلکسی اس 10 5G مشخص نشده، اما طبق وعده سامسونگ، بهار امسال شاهد ارائه این گوشی هوشمند در بازار خواهیم بود.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

اینتل در میکروکد 0x12B چه مشکلی را هدف قرار داد؟

لیست گوشی‌های پیکسل سازگار با اندروید 15

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند