پرچمدار ال جی V40 ThinQ به طور رسمی معرفی شد

بعد از تمام گمانه زنی ها و شایعاتی که در خصوص پرچمدار جدید ال جی شنیده می شد بالاخره ال جی این پرچمدار را به طور رسمی معرفی کرد. ال جی V40 ThinQ از نظر ظاهری تا حدی مشابه دیگر محصولات این خانواده است اما باز هم می توان متوجه شد که با محصولی تازه از راه رسیده روبرو هسیتم.

ساختار

پرچمدار تازه از راه رسیده ال جی با ساختاری مشابه نسل قبل یعنی با استفاده از متریال شیشه و فریم آلومینیومی ساخته شده است. فریم آلومینیومی باعث شده تا V40 ThinQ با وزن بسیار مناسب 169 گرم روبرو شود. در کنار ساختار خوب بدنه، پشتیبانی از استاندارد IP68 موجب می شود تا این گوشی در عمق 1.5 متر و به مدت 30 دقیقه دوام آورد. در کنار پشتیبانی از گواهی ضد آب و ضد گرد و غبار، این گوشی گواهینامه مقاومت نظامی MIL-STD-810G compliant را دریافت کرده است.

نمایشگر

نمایشگر وی 40 جدید نسبت به نسل قبل خود با جهش ابعاد روبرو بوده است. ال جی در این پرچمدار بجای استفاده از نمایشگر 6 اینچ از نمایشگر 6.4 اینچ استفاده کرده است تا با توجه به رقیبانی همچون نوت 9 و آیفون ایکس اس مکس که هر دو از نمایشگر بزرگتر از 6 اینچ استفاده می کنند، کم نیاورد. این نمایشگر 6.4 اینچ از نوع P-OLED است که با رزولوشن 1440×3120 پیکسل بروی برگه از بسیاری از پرچمداران بهتر است. این نمایشگر از 16 میلیون رنگ و 537 پیکسل در هر اینچ پشتیبانی می کند.

ال جی در پرچمدار جدید خود حاشیه دور نمایشگر را بسیار کم کرده است که همین مورد این گوشی را با نمایشگر 6.4 اینچ، با ابعادی بزرگ روبرو نساخته است. نسبت نمایشگر به بدنه در V40 ThinQ برابر با 77.1 درصد است. البته این درصد شاید خیلی به چشم نیاید، ولی می توان تقصیر را گردن ناچ یا بریدگی بالای نمایشگر انداخت.

از دیگر ویژگی های این نمایشگر می توان به پشتیبانی از Dolby Vision/HDR10، نمایشگر همیشه روشن یا Always-on display و نسبت نمایش تصویر 19.5:9 اشاره کرد. همچنین نمایشگر توسط پوشش Corning Gorilla Glass 5 محافظت می شود.

سخت افزار

ال جی V40 ThinQ به پردازنده اسنپدراگون 845 مجهز شده است. این پردازنده 8 هسته ای از 4 هسته ضعیف Kryo 385 Silver با فرکانس کاری 1.7 گیگاهرتز و 4 هسته قوی Kryo 385 Gold با فرکانس کاری 2.7 گیگاهرتز استفاده می کند. پردازنده گرافیکی هم از نوع Adreno 630 است که می دانیم با قدرتی که دارد از پس سخت ترین عملیات پردازش گرافیک بر می آید.

در این پرچمدار شاهد 6 گیگابایت رم و حافظه داخلی 64 گیگابایت هستیم که البته می توان با استفاده از کارت حافظه جانبی تا 512 گیگابایت به حافظه گوشی افزود. متاسفانه همانطور که پیش بینی می کردیم ال جی از نسخه قدیمی اندروید یعنی 8.1 استفاده کرده است اما در آینده به اندروید 9 ارتقاء پیدا می کند.

دوربین

ال جی وی 40 به 5 دوربین مجهز شده که 3 دوربین در پشت و 2 دوبین در جلوی گوشی قرار گرفته است. 3 دوربین پشت دارای مشخصات زیر می باشند:

  • لنز استاندارد از نوع 27 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.5، سایز پیکسل 1.4 میکرون، لرزشگیر اپتیکال سه محور، فوکوس لیزری و تشخیص فاز است.
  • لنز اولترا واید از نوع 16 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/1.9، سایز پیکسل 1.0 میکرون و البته نبود فوکوس خودکار.
  • لنز تله فوتو از نوع 52 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.4، سایز پیکسل 1.0 میکرون، زوم اپتیکال 2 برابر، لرزشگیر اپتیکال و تشخیص فاز است.

همچون نسل های گذشته سری V، ال جی در این محصول هم ویژگی های جذابی برای فیلم برداری در نظر گرفته است. نهایت رزولوشن فیلم برداری 2160 پیکسل با نرخ 30 و 60 فریم در ثانیه است که البته کاربر می تواند رزولوشن را به 1080 پیکسل تغییر دهد که در این صورت با نرخ 30، 60 و 240 فریم در ثانیه روبرو می شود. فیلم برداری در این دستگاه با نرخ صوتی 24 بیت و فرکانس صوتی 192 کیلوهرتز انجام می شود. از دیگر ویژگی های بخش فیلم برداری می توان به قابلیت HDR، ضبط صدای استریو و لرزشگیر دیجیتال اشاره کرد.

دو دوربین جلوی گوشی هم از نوع استاندارد و واید در نظر گرفته شده است. لنز استاندارد با دقت 8 مگاپیکسل از نوع 26 میلی متر، گشودگی دیافراگم 21 میلی متری با گشودگی دیافراگم f/2.2 و سایز پیکسل 1.4 میکرون است.

صوت

ال جی معمولا در بخش صوتی پرچمدارانش کم کاری نمی کند. پردازنده صوتی در وی 40 توانایی خروجی صوت با نرخ 32 بیت و فرکانس صوتی 192 کیلوهرتز را داراست. مشارکت با شرکت معروف B&O هم باعث شده تا تضمینی برای خروجی صدای این پرچمدار باشد.

باتری

پرچمدار جدید ال جی مانند V35 ThinQ از باتری 3300 آمپر استفاده می کند که البته امیدواریم باتری با توجه به نمایشگر بزرگ، یک روز را دوام آورد. پشتیبانی از Quick Charge 3.0 در این پرچمدار باعث شده تا باتری در زمان 36 دقیقه تا 50 درصد شارژ شود. و در آخر باید یادآور شویم که این محصول از شارژر بیسیم پر سرعت هم می تواند استفاده کند.

قیمت

ال جی V40 ThinQ در 18 اکتبر به بازار عرضه می شود و البته با قیمت کمی هم این عرضه اتفاق نمی افتد. این پرچمدار با قیمت پایه 900 دلار وارد بازار می شود که البته همچنان از قیمت بعضی از پرچمداران کمتر است.

پست های مرتبط

آبروریزی اپل در نسخه iOS 17.5 : عکس‌های پاک‌شده از سال‌ها قبل حتی پس از ریست فکتوری هم برمی‌گردند !

گوشی iPhone 17 Slim حتی از iPhone 17 Pro Max هم گران‌تر خواهد بود !

ماده مسی زیر لوگوی اپل برای دفع گرما در آزمایش تخریب آیپد پرو جدید مشاهده شد