گوگل رسما از پیکسل 3A و 3A XL رونمایی کرد: ارزشمندهایی با دوربین توانمند

بالاخره مدت ها انتظار، شرکت گوگل رسما گوشی های هوشمند جدید خود را معرفی کرد. پیکسل هایی که از مدت ها پیش راجع به آنها شنیده بودیم و در روزهای اخیر نیز گزارشاتی پیرامون آنها را شاهد بود، اکنون از راه رسیده اند. گوگل در جریان رویداد Google I/O، شب گذشته از دو گوشی خوش قیمت پیکسل 3A و 3A XL که نمونه های ارزان قیمت پیکسل های پرچمدار این شرکت محسوب میشوند رونمایی کرد.

با اینکه پیکسل های جدید نسبت به سران خانواده پیکسل ها کمی ضعیف تر و البته ارزان تر هستند، اما این بدین معنا نیست که هیچ ویژگی و قابلیتی را از بزرگان خود به ارث نبرده باشند. دوربین قدرتمند پیکسل های پرچمدار، شامل حال اعضای جدید نیز شده است اما گوگل برای کاهش قیمت تمام شده، مجبور به استفاده از پلاستیک در بدنه دستگاه، به جای شیشه شده است که طبیعتا نمیتواند حس خوب یک گوشی شیشه ای را به کاربر منتقل کند.

از دوربین و بدنه پیکسل های جدید که بگذریم، میرسیم به قطعات داخلی این گوشی های هوشمند که در اینجا نیز شاهد پسرفت هایی طبیعی نسبت به پیکسل های پرچمدار هستیم. پیکسل 3A و 3A XL مجهز به چیپست پردازشگر اسنپدراگون 670 به همراه حافظه ذخیره سازی 64 گیگابایتی شده اند. پشتیبانی از فناوری شارژ بیسیم و گواهی مقاومت در برابر آب از دیگر ویژگی های قابل توجه این دو گوشی است. ضمن اینکه دو پیکسل خوش قیمت جدید، از جک هدفون نیز برخوردارند.

پیکسل 3A بزرگتر یا همان مدل XL مجهز به یک صفحه نمایش 6 اینچی با پنل OLED و وضوح Full HD+ است در حالی که برادر کوچکتر، با نمایشگر 5.6 اینچی، رزولوشن و فناوری نمایشگر یکسان همراه شده است. همچنین این مدل دارای اسپیکرهای استریو و قابلیت پشتیبانی از بلوتوث 5.0 را نیز به همراه حافظه رم 4 گیگابایتی و فناوری شارژ سریع می باشد. یک باتری 3700 میلی آمپر ساعتی انرژی مورد نیاز پیکسل 3A XL را تامین میکند و باتری 3000 میلی آمپر ساعتی، پیکسل 3A را روشن نگاه میدارد.

اما همان طور که در ابتدای مطلب اشاره شد، دوربین باز هم مهم ترین قسمت از پیکسل های جدید گوگل است که با قابلیت جادویی Night Sight تکمیل شده است و در عین حال یکی از بهترین گوشی های بازار برای عکاسی پرتره محسوب میشوند که برای گوشی هایی با قیمت های رقابتی، بسیار هیجان انگیز است. گوگل در این باره گفته است که این گوشی ها، ارزان ترین دوربین های پیکسلی هستند که میتوانید گیر بیآورید.

غول جستجوی جهان، پشتیبانی 3 ساله از سیستم عامل و بسته های امنیتی را برای پیکسل های جدید خود ضمانت میکند که در میان گوشی های اندرویدی، بیشترین مدت پشتیبانی نرم افزاری را از سوی گوگل خواهند داشت. پیکسل 3A با قیمت 399 دلار به فروش خواهد رسید و پیکسل 3A XL با قیمت 479 دلار روانه بازار خواهد شد.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

مدل‌های بعدی آیپد پرو احتمالاً مجهز به تراشه M5 اپل باشند

کل خط تولید سری آیفون 16 اپل از تراشه A18 بهره می‌برد !

مدل استاندارد شیائومی 15 از صفحه نمایش 1.5K LTPO و مدل پرو از صفحه نمایش 2K بهره می‌برد