تسلیم هوآوی در برابر تحریم های امریکا

در حالی که هوآوی با توجه به ادعای کسب رتبه اول فروش گوشی های هوشمند جهانی در سال میلادی جاری برنامه ویژه برای تحقق این اتفاق دارد، این شرکت چینی مدتی است که با مشکل بسیار بزرگی مواجه شده، ایلات متحده با دلایلی که از دید خود منطقی به نظر می رسید، استفاده از گوشی های هوشمند شرکت چینی و همچنین  فناوری های 5G این شرکت را نیز برای شهروندان امریکایی ممنوع اعلام کرد. در راستای امریکا، اروپا نیز تحریم هایی را بر علیه شرکت های چینی بخصوص هوآوی اعمال کرد که وضعیت را برای هوآوی مشکل تر از قبل کرد.

ایالت متحده در بیانیه ای اعلام کرد شرکت های چینی با استفاده از محصولات خود، بخصوص گوشی های هوشمند سعی در جمع آوری اطلاعات از شهروندان امریکایی کرده، چنین اتهامی بسیار سنگین و جزو اتهامات نقض امنیت کشور امریکا به حساب می آید. البته نباید فراموش کنیم با توجه به رقابت اقتصادی بسیار نزدیک امریکا و چین، چنین اقدامی از سوی دولت امریکا کمی با سلیقه شخصی نیز همراه بوده.

اما به هر حال چنین اتفاقی باعث شد که هوآوی عملا بازار امریکا را با توجه به اهمیت بسیار بالا از دست دهد، در ادامه این تحریم های برخی کشور های اروپایی نیز از امریکا پیروی کرده و هرگونه تبادل اقتصادی در زمینه گوشی های هوشمند با شرکت های چینی بخصوص هوآوی را ممنوع اعلام کردند. با این اتفاق مسئولین هوآوی برشکستگی این شرکت را بصورت واضح دیدند.

حال هوآوی خواهان برگزاری جلسه ای برای رفع این تحریم های می باشد و قرار است در چند روز آینده جلسه ای با مسئولین امریکایی برای رفع این مشکلات برگزار کنند. چنین خواسته کاملا نشان می دهد که هوآوی تسلیم شده و برای به دست آوردن بازار امریکا حاضر است هرگونه شرایطی را بپذیرد.

منیع: gsmarena

پست های مرتبط

اپل قرار گرفتن فروشگاه Epic Games را در اپ‌استور کشورهای عضو اتحادیه اروپا تایید کرد

مسدود کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی در مرورگر سافاری اپل تاثیر بزرگی برای گوگل به همراه نداشت

تعداد زیادی از کاربران آیفون با حمله فیشینگ مواجه شدند