آموزش فعال کردن 120 هرتز در ایکس باکس سری ایکس

کنسول قدرتمند ایکس باکس سری ایکس، دارای امکانات بسیار خوب و عملکرد عالی است. یکی از ویژگی های جذاب این کنسول قابلیت فعال کردن نرخ بروزرسانی 120 هرتز است اما متاسفانه این قابلیت به طور خودکار فعال نیست و شما باید به صورت دستی آن را فعال کنید. ما در این مطلب آموزشی نحوه فعال کردن 120 هرتز را به شما آموزش می دهیم.

نحوه فعال کردن 120 هرتز بر روی ایکس باکس سری ایکس

1. در ابتدا به تنظیمات کنسول ایکس باکس خود بروید

2. به TV & Display Options بروید سپس 4K TV Details را انتخاب کنید. آنچه که باید در این قسمت مشاهده کنید تیک های کناری مانند تصویر زیر است. اما اگر هیچ یک از آن تیک ها ندیدید، ورودی های HDMI و کابل مورد استفاده خود را بررسی کنید زیرا بسیاری از نمایشگرها از HDMI 2.1 پشتیبانی نمی کنند. اگر از سوئیچ HDMI به جای اتصال مستقیم به تلویزیون خود استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که سوییچ شما از HDMI 2.1 نیز پشتیبانی می کند.

3. به General برگردید و به ستون کشویی در سمت چت صفحه بروید و 60HZ را به 120HZ تغییر دهید. تنها در صورت پشتیبانی تلویزیون شما از نرخ بروزرسانی 120 هرتز گزینه تغییر بین 60Hz و 120Hz را مشاهده خواهید کرد.

با این حال همه بازی های XBOX SERIES X از این ویژگی پشتیبانی نمی کنند. علاوه بر بازی های تازه منتشر شده که دارای ویژگی مستقیم 120 هرتز هستند، عناوین دیگری از 120 هرتز از طریق بروزرسانی PATCH های رسمی پشتیبانی می کنند. مانند بازی کال اف دیوتی وارزون، بازی Destiny 2، بازی Gears 5 ،بازی Halo: The Master Chief Collection و بازی Hellblade: Senua’s Sacrifice. اما همه این ها در صورتی امکان پذیر است که تلویزیون شما دارای پشتیبانی از 120 هرتز باشد و حداقل یکی از درگاه های HDMI باید HDMI 2.1 باشد تا از سیگنال 4K/120Hz پشتیبانی کند.


آموزش فعال کردن 120 هرتز در ایکس باکس سری اس


آموزش فعال کردن 120 هرتز در پلی استیشن 5


پست های مرتبط

فضای جهان‌باز بازی Ghost of Yotei ماهیت تکراری‌بودن کمتری نسبت به Ghost of Tsushima دارد

بازی Gran Turismo 7 در پلی‌استیشن 5 پرو از 8K با نرخ 60 فریم پشتیبانی می‌کند

لیست بازی‌هایی که برای پلی استیشن 5 پرو بهینه هستند افزایش یافت