آیفون 16 پرو مکس احتمالاً دارای دوربین 48 مگاپیکسلی به همراه سنسور جدیدی باشد

آیفون 15 پرو مکس همان سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی آیفون 14 پرو مکس را حفظ کرد، اما این دوربین اصلی با یک دوربین انحصاری دارای زوم 5 برابری تتراپریسم همراه شد. احتمالاً این مسئله در مورد آیفون 16 پرو مکس هم صدق کند!

اگرچه یک منبع آگاه اشاره می‌کند که اپل از همان تعداد 48 مگاپیکسل برای دوربین اصلی استفاده می‌کند، گفته می‌شود که از یک سنسور کاملاً جدید سونی استفاده می‌کند. جزئیات سنسور IMX903 سونی در سال گذشته منتشر شد. از آنجایی که اپل شرکتی نیست که در دام آخرین محصولات فناوری بیفتد، از استفاده IMX903 در آیفون 15 پرو مکس صرف نظر کرد. اگرچه منتقدان از قدرت دوربین این پرچمدار تمجید کرده‌اند، با این حال، دوران دوربین آیفون 15 پرو مکس هم رو به پایان است و به همین دلیل است که یکی از افراد مرتبط با Digital Chat Station در Weibo ادعا کرده است که آیفون 16 پرو مکس از سنسور جدید استفاده می‌کند.

اندازه سنسور IMX903 در مقایسه با سنسور IMX803 کمی بزرگ‌تر یعنی 1/1.14 اینچ است و از فناوری‌هایی مانند ترانزیستورهای دو لایه پشتیبانی می‌کند. منبع این اطلاعات همچنین اشاره می‌کند که آیفون 16 پرو مکس دارای یک لنز تله‌فوتو پریسکوپ است که قبلاً هم بخشی از شایعات بود. گفته می‌شود که شرکت اپل امسال برنامه‌های متفاوتی دارد و در کنار مدل Pro Max که دارای دوربین زوم تتراپریسم است، در حال ارتقای این ویژگی در مدل Pro هم هست و گزینه‌های بیشتری را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد.

نکته جالب این است که این فرد آگاه، تنها اعلام کرده است که آیفون 16 پرو مکس سنسور IMX903 را دریافت می‌کند و هیچ چیزی مربوط به آیفون 16 پرو کوچک‌تر ذکر نکرده است. می‌توانیم حدس بزنیم که اپل ممکن است با استفاده از نسل قبلی IMX803 برای آیفون 16 پرو، در هزینه‌های قطعات صرفه‌جویی کند، اما در حال حاضر برای اظهار نظر در این مورد زود است.

پست های مرتبط

دلایلی که آیفون 16 پرو احتمالاً با فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی عرضه شود

گوشی OnePlus 13 احتمالاً اوایل ماه اکتبر عرضه شود و اولین گوشی باشد که تراشه Snapdragon 8 Gen 4 را در خود جای می‌دهد

کارکنان ارشد اینتل استارتاپ AheadComputing را با تمرکز روی معماری هسته RISC-V راه‌اندازی کردند