ادامه قدرت یابی ویندوز 10: تعداد دستگاه‌های فعال به 825 میلیون واحد رسید

ویندوز 7 دیگر به آخر خط رسیده و مایکروسافت نیز با پایان سرویس دهی برای این سیستم عامل قدیمی اما محبوب، حالا قدم آخر را به نفع ویندوز 10، آخرین نسخه از سیستم عامل ویندوز برخواهد داشت. غول نرم افزاری جهان در ماه مارس اعلام کرد که ویندوز 10 بر روی بیش از 800 میلیون دستگاه فعال نصب شده است در حالی که این میزان در ماه سپتامبر، 700 میلیون دستگاه بود. اسناد داخلی کمپانی اکنون مشخص کرده اند که ویندوز 10 اکنون بر روی بیش از 825 میلیون دستگاه نصب شده است.

هدف مایکروسافت، نصب ویندوز 10 بر روی 1 میلیارد دستگاه فعال بوده است و هنوز با این هدف و انتظار فاصله قابل توجهی دارد اما چیزی که با آمار جدید تائید میشود، ادامه روند رو به رشد این سیستم عامل است. مایکروسافت در ژانویه سال 2020، سرویس دهی ویندوز 7 را متوقف خواهد کرد و با این کار، بسیاری از کاربران مجبور به بروزرسانی سیستم عامل دستگاه میشوند تا مایکروسافت به هدف یک میلیاردی خود برای ویندوز 10 دست پیدا کند. ضمنا مایکروسافت پیش از این برای کسانی که قصد بروزرسانی سیستم عامل خود را نداشتند و پایبند ویندوز 7 بودند، هزینه های گزافی را تعیین کرد.

ردموندی ها به زودی بروزرسانی بزرگ بعدی ویندوز 10 را با عنوانWindows 10 May 2019 Update عرضه خواهند کرد و انتظار میرود سخت گیری های مایکروسافت برای مهاجرت به جدیدترین نسخه از ویندوز شدت پیدا کند. همواره یکی از مهم ترین نگرانی ها در مورد ویندوز که باعث شده عده زیادی به خاطر آن از بروزرسانی از نسخه های قدیمی تر خودداری کنند، کنترل کم کاربران بر روی آپدیت های این سیستم عامل بوده است. اکثر بروزرسانی های این سیستم عامل که به اجبار روی سیستم نصب میشوند، خود مشکلات متعددی را برای دستگاه های کاربران بوجود میآورند و در نهایت چیز زیادی دست کاربران را از نسخه های جدید نمیگیرد. اما مایکروسافت مدتیست بر روی کیفیت بروزرسانی ها تمرکز کرده و به کاربران قول آپدیت های باکیفیت و بدون مشکلی را داده است.

بروزرسانی های بهتر، کیفیت بالاتر آپدیت ها و تمرکز بیشتر روی ویژگی های کاربری نقشه راه مایکروسافت برای ادامه موفقیت ویندوز 10 است. هفته گذشته مایکروسافت در جریان کنفرانس بیلد معرفی های مختلفی داشت که کرنل لینوکس اختصاصی برای ویندوز 10 که از طریق بخش ویندوز آپدیت خدمات رسانی خواهد شد، از مهم ترین آنها بود.

منبع: wccftech

پست های مرتبط

اپل نسخه iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر کرد

کوالکام احتمالاً معماری تراشه‌های گوشی و لپ‌تاپ را تحت عنوان Elite ترکیب کند

قیمت تراشه دیمنسیتی 9400 شرکت مدیاتک با 20 درصد افزایش قیمت همچنان ارزان‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام خواهد بود