اسنپدراگون 8 نسل 4 زودتر از انتظار عرضه می‌شود

یکی از منابع آگاه اظهار کرده که احتمالاً یک گوشی پرچم‌دار بر پایه اسنپدراگون 8 نسل 4 تا سپتامبر به تولید انبوه برسد. از این مسئله می‌توان نتیجه گرفت که کوالکام و شرکای گوشی‌سازش احتمالاً تلاش‌های خود را افزایش می‌دهند تا پرچم‌دارانی را که از اسنپدراگون 8 نسل 4 استفاده می‌کنند خیلی زودتر به بازار بیاورند. کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 3 را طی رویدادی در ماه اکتبر برگزار کرد، بنابراین احتمالاً جانشین آن زودتر رونمایی شود.

بر اساس گزارش Digital Chat Station، شایعه شده که پرچمدار بی‌نام مبتنی بر اسنپدراگون 8 نسل 4، دارای صفحه‌نمایش دوگانه خمیده است. عملکرد هسته‌های سفارشی Oryon که ظاهراً کوالکام چندین سال است روی آن‌ها کار کرده، بسیار بهبود یافته است، زیرا طبق Geekbench 6، عملکرد تک هسته‌ای و چند هسته‌ای اسنپدراگون 8 نسل 4 نشان داد که با M3 اپل رقابت می‌کند و 46 درصد سریع‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 3 در بارهای کاری چند رشته‌ای است.

شایعه شده بود که سرعت کلاک اسنپدراگون 8 نسل 4 روی 4.00 گیگاهرتز ثبت شده است. در حالی که جزئیات مصرف انرژی آن به اشتراک گذاشته نشده است، این نتایج هنوز برای SoC (سیستم روی تراشه) یک گوشی هوشمند نتایجی چشمگیر است. همچنین، از آنجایی که اسنپدراگون 8 نسل 4 دیگر به طراحی ARM در پردازنده و کارت گرافیک متکی نیست، چندین سازنده گوشی‌های هوشمند، از جمله سامسونگ، احتمالاً با کوالکام همکاری نزدیکی خواهند داشت تا از تعادل ظریف بین عملکرد و بهره‌وری انرژی اطمینان حاصل کنند.

در گذشته شاهد بودیم که اندکی پس از رونمایی از تراشه پرچمدار کوالکام، شیائومی سری جدید خود را معرفی کرد، بنابراین ممکن است این منبع آگاه به این شرکت چینی اشاره داشته باشد. یکی از مدیران کوالکام قبلاً اعلام کرده بود که اسنپدراگون 8 نسل 4 گران‌تر از نسل قبلی خود خواهد بود، به این معنی که برخی از شرکت‌ها ممکن است از ارتقاء امسال خودداری کنند یا برای حفظ حاشیه سود خود در سال 2025، به سراغ Dimensity 9400 شرکت مدیاتک بروند.

پست های مرتبط

دلایلی که آیفون 16 پرو احتمالاً با فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی عرضه شود

گوشی OnePlus 13 احتمالاً اوایل ماه اکتبر عرضه شود و اولین گوشی باشد که تراشه Snapdragon 8 Gen 4 را در خود جای می‌دهد

کارکنان ارشد اینتل استارتاپ AheadComputing را با تمرکز روی معماری هسته RISC-V راه‌اندازی کردند