افت 60 درصدی سود سامسونگ: قمار به روی تاشدنی‌ها ادامه دارد

رقابت در دنیای تکنولوژی اکنون از هر زمان دیگری پیچیده تر شده است و نمیتوان پیش بینی طولانی مدتی را حتی برای بزرگان این صنعت کرد. سامسونگ یکی از مطرح ترین فعال این حوزه نیز با وجود رنج کاری وسیع و یک تولید کننده اصلی و مهم، مدتیست که دچار چالش جدی شده است.

غول کره ای چند هفته پیش راجع به احتمال کاهش 60 درصدی خود در سه ماهه ابتدایی امسال، نسبت به همین دوره از سال گذشته به سهامداران هشدار داده بود. حالا گزارش مالی این شرکت منتشر شده و جزئیات حاکی از سود عملیاتی 5.4 میلیارد دلاری این شرکت است که به واسطه کاهش درآمد از فروش تراشه حاصل آمده است. علاوه بر این سامسونگ در بخش فروش موبایل و دیگر محصولات الکترونیکی افت داشته است.

با این حال سامسونگ اعلام کرده است که فروش سری جدید پرچمداران این شرکت یعنی خانواده گلکسی اس 10 بسیار خوب بوده است. این اتفاق در کنار فروش قدرتمند سری میان رده جدید A میتواند در سه ماهه بعدی، افت فروش در سه ماهه ابتدایی را جبران کند.

تمرکز سامسونگ بر روی گوشی تاشدنی خود یعنی گلکسی فولد در کاهش درآمد این کمپانی بی تاثیر نبوده است در حالی که گلکسی فولد از نظر درآمدی، هیچ فایده ای برای این کمپانی نداشته است. سامسونگ که در آستانه عرضه اولین گوشی تاشدنی خود قرار داشت، با وجود مشکلات فنی و نقص در تولید این دستگاه، عرضه آن به زمان دیگری موکول شد. البته این ابتدای راه است. سامسونگ در آینده نه چندان دور میتواند درآمد خوبی از فروش نمایشگرهای منعطف به جیب بزند. تاشدنی ها در کنار گلکسی نوت جدید و شبکه 5G میتواند به سلطه سامسونگ در بازار محصولات رده بالا کمک شایانی کند.

منبع: Engadget

پست های مرتبط

اپل نسخه iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر کرد

کوالکام احتمالاً معماری تراشه‌های گوشی و لپ‌تاپ را تحت عنوان Elite ترکیب کند

قیمت تراشه دیمنسیتی 9400 شرکت مدیاتک با 20 درصد افزایش قیمت همچنان ارزان‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام خواهد بود