افزایش قیمت ویندوز 10 نسخه Home پس از به روز رسانی اکتبر

آپدیت اکتبر سیستم عامل ویندوز 10 پس از مدت ها انتظار، در شرایط منتشر شد که بسیاری از کاربران پس از نصب این به روز رسانی با مشکل حذف اطلاعات خود روبرو شدند. با این وجود، مایکروسافت در حال حاضر لایسنس ویندوز 10 نسخه Home را با 40 درصد افزایش به فروش می رساند.

مایکروسافت در دادخواهی دسته جمعی که به دلیل از دست رفتن اطلاعات تعداد بی شماری از کاربران پس از به روز رسانی EULA ماه اکتبر رخ داده، خود را مقصر نمی داند و مسئولیت آن را بر عهده کاربران نگون بخت می اندازد. تصور کنید که شما همواره به آپدیت سیستم عامل خود برای دریافت قابلیت های جدید و همچنین افزایش امنیت ویندوز 10 می پردازید، اما این بار پس از نصب به روز رسانی، تمامی اطلاعات شما از روی درایو ذخیره سازی حذف شود.

قطعا چنین رخدادی برای هر کمپانی بزرگی یک شکست تلقی می شود، اما مایکروسافت بدون توجه به مشکلات رخ داده و در اقدامی عجیب، قیمت لایسنس Windows 10 Home را با رشد 40 درصدی از 99.99 دلار به 139 دلار آمریکا افزایش، مبلغی مازاد برای خریداری لایسنس سیستم عامل پرداخت نمی کنند.

سیستم عامل Windows 10 Pro نیز هم اکنون با قیمت 199 دلار به فروش می رسد که هیچ گونه افزایشی را نسبت به گذشته شامل نمی شود. دلیل تغییر قیمت برای یک نسخه از ویندوز 10 بسیار عجیب بوده ولی می توان تصور کرد که مایکروسافت شرایط مناسبی برای دریافت سود بیشتر در نسخه Home ندارد و از این رو با لحاظ کردن قیمت 134 دلاری قصد دارد تا سود خود را بیشتر کند.

پست های مرتبط

اپل واچ سری 10 ابتدا قرار بود با سنجش فشار خون همراه شود اما طراحی جدید مانع از این کار شد

انویدیا تایید ایالات متحده را برای فروش پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته H100 AI به شرکت اماراتی G42 دریافت کرد

اپل در رویداد It’s Glowtime از AirPods 4 با قابلیت حذف نویز فعال رونمایی کرد