اندروید 15 عمر باتری را در حالت استندبای به اندازه 3 ساعت افزایش می‌دهد

رویداد I/O 2024 گوگل از برخی به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری مهم رونمایی کرد که یکی از آنها افزایش عمر باتری بود. دومین نسخه بتای اندروید 15 پیشرفت‌های عمده‌ای را مثل افزایش عمر باتری به اندازه 3 ساغت برای دستگاه‌های اندرویدی ارائه می‌دهد.

طی رویداد I/O 2024، گوگل اعلام کرد که عمر باتری را در حالت استندبای برای برخی از دستگاه‌ها تا 3 ساعت بهبود می‌بخشد. این شرکت با کمک حالت Doze که برای اولین بار با اندروید 6.0 معرفی شد به این قابلیت دست یافت. در حالت Doze، سیستم به طور خودکار فعالیت‌های برنامه و دسترسی به سیستم را برای جلوگیری از تخلیه باتری محدود می‌کند. علاوه بر این، حالت Doze وظایف پشتیبان را کنترل می‌کند و از اجرای برنامه‌ها در پس‌زمینه زمانی که استفاده نمی‌شوند جلوگیری می‌کند. اکنون، با آخرین به‌روزرسانی‌های باتری، زمان پردازش در این حالت به 50 درصد می‌رسد که قدرت استندبای را بهبود می‌بخشد. این تغییر کمک بزرگی به بهبود زمان استندبای باتری برای اندروید 15 خواهد بود.

این بهبود در عمر باتری به همه دستگاه‌هایی که از اندروید 15 پشتیبانی می‌کنند تعمیم می‌یابد، چراکه این به‌روزرسانی یکی از ویژگی‌های اصلی آن است. WearOS گوگل برای ابزارهای پوشیدنی هم بخشی از به‌روزرسانی‌های جدید گوگل خواهد بود، اگرچه که این پلتفرم ساعت هوشمند مبتنی بر اندروید 14 است؛ بنابراین Wear0S 5 از همان طرح معمولی Doze در پس‌زمینه پیروی می‌کند، اما حالت Doze پیشرفته در اندروید 15 انتظار می‌رود که با WearOS 6 در سال آینده همراه شود.

در اوایل این هفته، همراه با اقدام قابل توجهی که گوگل برای سرعت بخشیدن به حالت Doze برای عمر باتری بیشتر انجام داد، این شرکت برخی از ویژگی‌های حیاتی ضد سرقت جدید را هم برای افزایش امنیت و حفاظت بهتر از داده‌ها فاش کرد. برخی از ویژگی‌های قابل توجه عبارتند از: فضای خصوصی، قفل تشخیص سرقت، ویژگی قفل از راه دور، قفل دستگاه آفلاین و امنیت بیومتریک. گوگل دائماً در تلاش است تا کارایی را بهبود بخشد و در صورت سرقت یا کلاهبرداری محافظت قدرتمندی را ارائه دهد.

پست های مرتبط

مشتریان TSMC با افزایش قیمت تراشه‌های 3 نانومتری در ازای یک شرط موافقت کردند

اپل قرار گرفتن فروشگاه Epic Games را در اپ‌استور کشورهای عضو اتحادیه اروپا تایید کرد

مسدود کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی در مرورگر سافاری اپل تاثیر بزرگی برای گوگل به همراه نداشت