انویدیا خسارت هزینه ساخت جعبه RTX 4080 12GB را به شرکای خود پرداخت می کند

همانطور که پیش تر در خبرها گزارش کردیم، انویدیا قبل از عرضه کارت گرافیک RTX 4080 12GB آن را لغو کرد. این شرکت که قبلاً هم سابقه لغو بعضی از کارت گرافیک ها در لحظه آخر را داشته، اینبار چنان از لغو RTX 4080 نسخه 12 گیگابایتی در آخرین لحظات اطمینان دارد که جبران خسارت ساخت جعبه توسط شرکای خود را بر عهده گرفته است.

شکاف عملکردی 30 درصدی بین RTX 4080 نسخه 16 گیگابایتی و 12 گیگابایتی، باعث ایجاد انتقادهایی به تیم سبز شد که در نهایت با لغو عرضه نسخه 12 گیگابایت، خیال کارشناسان و منتقدین را راحت کرد. اما مهمترین مسئله این است که شرکای تجاری انویدیا که تا آخرین روزها، کارت های سفارشی خود مبتنی بر نسخه 12 گیگابایتی را آماده کرده بودند، با خبر لغو عرضه، با خسارت زیادی مواجه شدند.


انویدیا کارت گرافیک RTX 4080 12GB را قبل از عرضه لغو کرد


بسیاری از این شرکت ها تایید کردند که جعبه این کارت گرافیک را در حجم وسیعی آماده کرده بودند. بسته بندی که بخشی از هزینه های آن مربوط به چاپ و نیروی کار است و بخشی دیگر از هزینه های آن به طراحی جعبه و ساعت ها کار در بخش دیزاین مربوط می شود. در کنار این موارد باید یادآور شویم که حتی بعضی از بسته بندی ها دارای بارکد سریال محصول و کد محصول است که حتی در صورت عوض شدن SKU نسخه 12 گیگابایتی RTX 4080 به کارت دیگر هم، هزینه های دوچندان را برای تغییر نام و سریال به دوش شرکای تجاری می اندازد.

با این وجود یا انویدیا خسارت تولید جعبه RTX 4080 12GB را به شرکا می پردازد و یا هزینه ساخت کارت گرافیک هایی همچون RTX 4070 یا RTX 4070 Ti را متقبل می شود.

پست های مرتبط

مایکروسافت مشکل هدر رفتن انرژی حالت استندبای را در Surface Laptop 7 حل کرد !

زمستان در تنور: بررسی خنک‌کننده مایع پردازنده AORUS WATERFORCE X II 360 ICE گیگابایت

رنگ جدید زرد تیتانیومی به خط تولید گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ اضافه شد