اپل از M3 ،M3 Pro و M3 Max، پیشرفته‌ترین تراشه‌های رایانه شخصی، رونمایی کرد

اپل تراشه‌های M3 ،M3 Pro و M3 Max را معرفی کرده است که اولین تراشه‌های رایانه شخصی هستند که با استفاده از فناوری پردازش 3 نانومتری پیشرو در صنعت ساخته شده‌اند. این تراشه‌ها عملکرد و قابلیت‌های جدیدی را برای مک ارائه می‌کنند و پیشرفته‌ترین تراشه‌هایی هستند که تا به حال برای رایانه شخصی ساخته شده‌اند. خانواده تراشه‌های M3 پیشرفت‌ها و ویژگی‌های جدید را برای مک‌بوک پرو و آی‌مک جدید به ارمغان می‌آورد و به سرعت فوق‌العاده‌ای، نوآوری در سیلیکون اپل را ادامه می‌دهد.

تراشه‌های M3 ،M3 Pro و M3 Max دارای معماری حافظه یکپارچه هستند که پهنای باند بالا، تأخیر کم و راندمان انرژی بی‌نظیر را ارائه می‌دهند. این معماری به تمام فناوری‌های موجود در تراشه اجازه می‌دهد تا به داده‌های مشابهی بدون کپی کردن آن‌ها بین چندین مخزن حافظه دسترسی داشته باشند، همچنین کارایی را بهبود می‌بخشد و میزان حافظه مورد نیاز یک سیستم برای اکثر وظایف را کاهش می‌دهد. خانواده تراشه‌های M3 همچنین دارای یک موتور عصبی پیشرفته است که به مدل‌های یادگیری ماشین قدرتمند سرعت می‌بخشد و عملکرد ابزارهای پردازش تصویر هوش مصنوعی و نرم‌افزار ویرایش ویدیو را افزایش می‌دهد.

مک‌بوک پرو جدید، که از خانواده تراشه‌های M3 پشتیبانی می‌کند، با رنگ مشکی فضایی عرضه می‌شود و پردازنده گرافیکی نسل بعدی، حداکثر 128 گیگابایت حافظه یکپارچه و عمر باتری فوق‌العاده را ارائه می‌دهد. دارای یک صفحه نمایش پیشرفته با رنگ‌های مسحورکننده، روشنایی خوب و شش بلندگو با صدای فضایی است. تراشه M3 Max برای حرفه‌ای‌هایی طراحی شده است که به بالاترین عملکرد نیاز دارند. این عمل با دو موتور ProRes برای کارهای سریع و روان روی عملیات پس از تولید ویدیو حتی بر روی محتوای با بالاترین وضوح صورت می‌گیرد.

مک بوک پرو 14 اینچی با M3 Pro از 1999 دلار شروع می‌شود، در حالی که مدل 16 اینچی از 2499 دلار شروع می‌شود. مدل‌های M3 Max اواخر نوامبر در دسترس خواهند بود و قیمت این مدل‌ها می‌تواند به سرعت با گزینه‌هایی مانند تراشه Max، فضای ذخیره‌سازی اضافی و حافظه بیشتر افزایش یابد. تراشه‌های M3 ،M3 Pro و M3 Max اپل، همراه با مک‌بوک پرو و آی‌مک جدید، جهشی قابل توجه در عملکرد و قابلیت‌های رایانه‌های شخصی می‌گذارند.

پست های مرتبط

لیست گوشی‌های پیکسل سازگار با اندروید 15

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !