اپل برنامه بتای عمومی را برای iOS 16 و iPadOS 16 منتشر می کند

شرکت اپل نسخه های iOS 16 و iPadOS 16 خود را در ماه گذشته در کنفرانس جهانی توسعه دهندگان خود (WWDC) معرفی کرد و از آن زمان تا کنون چندین نسخه پیش نشر را برای توسعه دهندگان عرضه کرده، با این حال از امروز می توانید در آزمایش نسخه های آینده نیز شرکت کنید، زیرا بتای عمومی اکنون برای  iOS 16 و iPadOS 16 فعال است.

این به معنی است که اگر شما آیفون و یا آیپد سازگاز دارید می توانید با ثبت نام آن در نسخه بتا اولین نسخه آن را چند روز بعد به عنوان یک بروزرسانی نرم افزاری دریافت کنید، بعد از اینکه اولین نسخه را دریافت کردید نسخه های بتای بعدی را هم می توانید به عنوان بروزرسانی نرم افزاری دریافت کنید تا زمانی که نسخه اصلی آن در پائیز منتشر شود پس از آن از مسیر نسخه های بتا خارج خواهید شد.

از آنجایی که این اولین نسخه بتای عمومی است نباید انتظار یک نسخه بی عیب و نقص را داشته باشیم در واقع احتمالا این نسخه دارای مشکلات  و باگ هایی آزار دهنده است، پس نصب کردن آن را روی تلفن و یا تبلت اصلی که کار های شخصی و روزمره خود را روی آن انجام می دهید توصیه نمی شود. سیستم عامل iOS 16 دارای یک صفحه قفل است که می توان آن را با والپیپر ها، ساعت ها و ویجت های مختلف شخصی سازی کرد در حالی که نوتیفیکیشن ها از پایین به سمت بالا خواهند آمد.

برنامه Massages نیز بروزرسانی هایی را دریافت کرده است از جمله پشتیبانی از ویرایش، حذف و علامت گذاری پیام ها به عنوان خوانده نشده، در حالی که SharePlay دیگر محدود به FaceTime نیست بنابراین می توانید از Massages برای برقراری ارتباط با افرادی که با آن ها محتوا به اشتراک می گذارید استفاده کنید. برنامه Health نیز می تواند دارویی را که مصرف می کنید را تشخیص دهد البته اگر شما بخواهید و برنامه های جدیدی در این نسخه ها وجود دارد برای مثال در آیپد یک سیستم چند وظیفه ای جدید به نام Stage Manager اضافه شده است.

پست های مرتبط

آیپد مینی 7 از یک رم هشت گیگابایتی برای اجرای قابلیت Apple Intelligence بهره می‌برد

تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM احتمالاً در 40 درصد از تمام نوت‌بوک‌های عرضه شده در سال 2029 به کار برده شوند

گوگل سرانجام آپدیت اندروید 15 را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد