اپل تا سال 2020 شبکه های اینترنتی نسل پنجم را پوشش نخواهد داد

در حالی که اکثر شرکت های عرصه گوشی های هوشمند خبر مجهز شدن محصولات خود را به شبکه های اینترنتی نسل پنجم را داده اند، اپل در کمال ناباوری اطلاع داده است تا سال 2020 خبری از گوشی هوشمندی مجهز به شبکه 5G برای این شرکت آمریکایی نخواهد بود.

شبکه اینترتی نسل پنجم

در حالی که شبکه های اینترنتی 4G با پشتیبانی جهانی در دسترس کاربران می باشد، اخبار بروز رسانی و نسل بعدی شبکه های اینترنتی همگان را بیشتر از پیش مشتاق برای استفاده از این شبکه های اینترنتی با سرعت بالاتر کرده است.

پوشش شبکه های اینترنتی 5G باعث رقابت بین دو کشور غول عرصه تکنولوژی چین و امریکا شده بود و سرانجام امریکا توانست نام خود را به عنوان اولین کشور بهره برده از این شبکه های اینترنتی نسل پنجم ثبت کرد.

چنین پوشش شبکه های 5G برای اولین بار در برخی از شهرهای بزرگ امریکا پاده سازی شد. و شاید همگان از شرکت اپل به عنوان یک شرکت امریکایی توقع استفاده از اینترنت 5G برای گوشی های هوشمند اپل داشتند.

گوشی های هوشمند اپل تا سال 2020 شبکه اینترنتی نسل پنجم را پوشش نمی دهد

کوآلکام با رونمایی پردازنده 7 نانومتزی اسنپدراگون 8150 نوید رونمایی از مودم قابل پوشش شبکه ایترنتی 5G را نیز به همراه این پردازنده داد. شرکت های چون سامسونگ، وان پلاس و شیائومی اولین شرکت هایی بودند که خبر استفاده از چنین مودم هایی را برای گوشی های هوشمند نسل های بعدی خود را دادند.

حال اپل با توجه به اینکه اولین شرکتی بود که برای گوشی های هوشمند خود از پردازنده های 7 نانومتری استفاده کرده بود انتظار می رفت از مودمی با قابلیت پوشش شبکه 5G زودتر از باقیه رقیبان بهره ببرد. اما این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده است تا سال 2020 قرار نیست هیچکدام از پرجمداران آینده خود را با مودم هایی با قابلیت پوشش شبکه 5G معرفی کند. اپل برای نسل های قبلی اینرنتی چون 4G نیز دیرتر از مابقی رقیبان تصمیم به مجهز کردن گوشی های هوشمند خود با مودم پشتیبانی کننده از شبکه های 5G را گرفت.

اپل دلیل این تصمیم را فراگیری جهانی پوشش نسل جدید اعلام کرده است و می خواهد زمانی گوشی هایی مجهز به چنین مودم هایی را روانه بازار کند که نسل پنجم شبکه های اینترنتی همه گیر شده باشد. این شرکت ترجیح داده است تا مودمی اختصاصی با چنین قابلیتی را ارائه دهد در صورتی که اخبار نشان از آن دارد به احتمال زیاد اپل برای تولید مودم های گوشی های هوشمند خود از شرک اینتل کمک خواهد گرفت.

حال باید منتظر بمانیم که این شرکت امریکایی به غرور خود خاتمه می دهد و با همکاری اینتل، زودتر از سال 2020 مودم هایی با پوشش شبکه های نسل پنجم اینترنتی را تولید خواهد کرد یا خیر.

منبع: phonearena

پست های مرتبط

سامسونگ در تولید انبوه تراشه Exynos 2500 به مشکل خواهد خورد

اپل قصد دارد دوام محصولاتش را حتی بیشتر از قبل افزایش دهد

ویژگی Smart Crossfade اپل در iOS 18 چگونه خواهد بود ؟