اپل در چند سال آینده مک‌بوک‌هایی با صفحه نمایش لمسی تولید می‌کند

وجود صفحه نمایش لمسی همیشه یک کمبود در مک به حساب می‌آمد. یکی از دلایلی که اپل تاکنون در ارائه این ویژگی به هر مکی مردد بوده این است که احتمالاً به فروش آیپدهایش آسیب می‌رساند.

این شرکت گزارش داده که فروش تبلت‌هایش هر سه ماه یکبار کاهش می‌یابد. با این حال این بخش همچنان در حال پیشرفت است و میلیاردها دلار درآمد به ارمغان می‌آورد. در خلاف این مسئله، آخرین گزارش بیان می‌کند که پشتیبانی از صفحه لمسی تا چند سال دیگر در مک‌ها آغاز خواهد شد و این می‌تواند آینده آیپد را برای همیشه تغییر دهد.

در حالی که اپل برنامه‌هایی برای افزودن قابلیت‌های صفحه لمسی به مک‌هایش دارد، مارک گورمن از بلومبرگ در آخرین نسخه خبرنامه Power On خود اشاره می‌کند که این ارتقا چند سال طول می‌کشد تا به سرانجام برسد. در عوض، هدف اصلی این شرکت ایجاد تمایز بیشتر در دسته‌های مختلف محصولات، از جمله iPad و Mac است.

اپل از حذف کامل محصولات ضعیف خود ابایی ندارد، به خصوص زمانی که دستگاهی توانمندتر در نهایت از آن‌ها پیشی بگیرد. برای مثال این اتفاق زمانی رخ داد که شرکت اپل تولید iPod با صفحه لمسی خود را در سال 2022 متوقف کرد و این اتفاق برای سایر موارد هم افتاده است. گورمن گزارش داده که هدست Apple Vision Pro می‌تواند جایگزین iPad شود، اما این تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که به یک محصول اصلی تبدیل شود و البته این هم تنها زمانی رخ می‌دهد که قیمت بالای آن کاهش یابد.

با این حال، اگر فناوری صفحه نمایش لمسی در مک‌ها به کار گرفته شود، اپل باید برای استفاده از رابط کاربری جدید و پشتیبانی از صفحه کلید و ماوس، سیستم‌عامل مک را هم تغییر دهد.

پست های مرتبط

AOC مانیتور گیمینگ AGON PRO PD34 الهام‌گرفته از پورشه 911 را معرفی کرد

اینتل و BOE نمایشگر لپ‌تاپ 1 هرتزی را برای کاهش مصرف 65 درصدی معرفی کردند

طبق بنچمارک GFXBench تراشه A18 Pro عملکرد بهتر اما مصرف انرژی بدتری نسبت به تراشه A17 Pro دارد