اپل مک بوک ایر جدیدش را با نمایشگر رتینا معرفی کرد

بالاخره انتظار ها به پایان رسید و اپل رویداد مهمش را که در شهر نیویورک برای رونمایی از جدیدترین محصولاتش همچون تبلت، اولترا بوک و مک مینی برگزار کرده بود، به پایان رساند. دقایقی قبل اپل جدیدترین نسل از اولترابوک های خود یعنی مک بوک ایر را معرفی کرد. البته این معرفی با شگفتی همراه بود و آن هم چیزی نبود جز مجهز کردن مک بوک ایر جدید به نمایشگر رتینا. مک بوک ایرها تا کنون به نمایشگر رتینا مجهز نشده بودند اما اکنون باریک ترین اولترابوک اپل هم از این نمایشگر با کیفیت استفاده می کند.

تیم کوک در مراسم امروز معتقد بود، بیش از 51 درصد از کاربران مک افرادی هستند که تازه به این دستگاه ها روی آورده اند و بیش از 76 درصد از این کاربران جدید، در چین حضور دارند (با توجه به مشکلات اخیر آمریکا و چین این آمار قابل توجه است).

مک بوک ایر جدید با ظاهری بروز شده امروز معرفی شد. این ظاهر بروز شده، با حاشیه های باریک بیشتر خود را نشان می دهد و با نمایشگر رتینا 13.3 اینچ، این ویژگی ها رنگ تازه ای به خود گرفته است. این نمایشگر 13.3 اینچ، اکنون به رزولوشن 1600×2560 پیکسل مجهز شده است. از مشخصات دیگر این نمایشگر می توان به وجود بیش از 4 میلیون پیکسل در نمایشگر و نمایش بیشتر رنگ ها به میزان 48 درصد اشاره کرد.

مک بوک ایرهای گذشته به قاب دور نمایشگر بزرگتر و نقره ای رنگ مجهز بودند اما اکنون مک بوک ایر جدید، از حاشیه باریک تر و البته مشکی رنگ استفاده می کند. این قاب مشکی رنگ کنتراست بصری بهتری را ایجاد کرده و در ذهن کاربر، نمایشگر را کمی وسیع تر نشان می دهد. نکته جالب اینجاست که با وجود حاشیه باریک مک بوک ایر جدید، دوربین FaceTime همچنان در بالای این قاب مشکی رنگ، جای گرفته است.

مک بوک ایر جدید به ویژگی Touch ID مجهز شده است که به وسیله چیپ ست T2 می تواند امنیت کاربر را تضمین کند. تاچ آیدی مک بوک ایر جدید در گوشی سمت راست بالای صفحه کلید قرار گرفته که البته همخوانی خوبی با طراحی کل مجموعه دارد. چیپ ست T2 برای پردازش های امنیتی به کار گرفته شده است که با ویژگی های Touch ID ،FaceTime و Siri این مسئولیت را انجام می دهد.

صفحه کلید این نسل هم با بهبودهایی روبرو بوده است تا کاربر را با حس بهتری مواجه سازد. این صفحه کلید به کیبورد پروانه ای شهرت دارد که کار کردن با آن با وجود عمق مناسب و پهنای خوب هر کلید، کاری لذت بخش است. با وجود نور پس زمینه صفحه کلید، کاربران برای کار کردن در محیط هایی با نور کم هم مشکلی ندارند. و اما ترک پد این اولترابوک هم دستخوش تغییرات شده و این بار با قابلیت فورس تاچ و 20 درصد مساحت بیشتر برای گردش انگشت، کار کردن با آن را آسان تر کرده است.

اسپیکرهای استریو جدید هم در مک بوک ایر قرار گرفته اند تا در کنار صدای بهتر، تا 25 درصد صدای بلندتر و دو برابر صدای بم بیشتر را ارائه کنند. این اسپیکرها در دو سمت مک بوک ایر جای گرفته اند تا در هر وضعیتی صدای مناسب را به گوش کاربر برسانند. میکروفون های سه تایی استفاده شده در سمت چپ دستگاه از دیگر ویژگی های جدید بخش صوتی است.

دو پورت Thunderbolt نسخه 3 وضیفه بخش ارتباطات مک بوک ایر جدید را بر عهده دارند. این دو پورت می توانند درگاه های DisplayPort ،VGA ،HDMI ،Thunderbolt ،USB و Power را پشتیبانی کنند (البته در صورت وجود هاب های مخصوص).

و اما در بخش سخت افزاری، مک بوک ایر جدید از پردازنده نسل 8 اینتل استفاده کرده است. این پردازنده دو هسته ای Core i5 از نسل 8 پردازنده های اینتل یا خانواده Coffee Lake است. پردازنده گرافیکی مورد نظر هم همان پردازنده گرافیکی استفاده شده در پردازنده نسل 8 اینتل است. به نوعی مک بوک ایر جدید از پردازنده گرافیکی مجتمع استفاده می کند که کمی برای تاخیر 3 ساله برای بروزرسانی این محصول، عجیب است. مقدار 16 گیگابایت رم در مک بوک ایر استفاده شده است که دو برابر مقدار استفاده شده در نسل قبل است.

در بخش ذخیره سازی، اپل تاکید کرده است که کاربر می تواند از SSD تا ظرفیت 1.5 ترابایت هم استفاده کند که تا 60 درصد سریع تر از نسل قبل خود است. این ظرفیت نسبت به اولین مک بوک ایر که در سال 2008 معرفی شد بسیار بهتر است (مک بوک ایر 2008 از 64 گیگابایت حافظه برخوردار بود).

آنطور که تیم اپل در این کنفرانس عنوان کرد، باتری مک بوک ایر جدید می تواند تا 12 ساعت وب گردی و 13 ساعت تماشای ویدئو دوام آورد.

از نظر ساختار اولترابوک جدید اپل، با 14 درصد بدنه کوچک تر نسبت به نسل قبل مک بوک ایر، تا 10 درصد باریک تر، ماژول هایی ساخته شده از مواد بازیافتی، وزن تنها 1.25 کیلوگرم و نسل جدیدی از بدنه آلومینیومی بازیافتی اشاره کرد.

پست های مرتبط

اینتل و BOE نمایشگر لپ‌تاپ 1 هرتزی را برای کاهش مصرف 65 درصدی معرفی کردند

فروش بسیار بد پردازنده‌های Ryzen 9000 با وجود مشکلات اینتل

آموزش آپدیت جدیدترین بایوس مادربردهای گیگابایت تست عملکرد پردازنده

1 دیدگاه

آمار فروش اپل در هاله ای از ابهام - موبایل و تبلت - وب سایت بنچیمو آبان 11, 1397 - 10:10 ب.ظ
[…] سوی رشد مالی سوق دهد اما با این حال باید دید رونمایی از مک بوک ایر، مک مینی و آیپد پرو چه تاثیری بر سهام اپل خواهد […]
دیدگاه بگذارید