اینستاگرام محکوم می شود اما محدود نمی شود !

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: ایران رفتار شبکه اجتماعی اینستاگرام را محکوم می‌کند اما محدودسازی فعلا در دستور کار نیست.

«ابوالحسن فیروزآبادی‌» در خصوص رفتار اخیر اینستاگرام گفت: شورای عالی فضای مجازی در بیانیه خود در قبال این رفتار اشاره‌ای داشت مبنی بر اینکه مردم باید توجیه شوند؛ زیرا آنها نمی‌توانند کارهای جدی خود را بر بستر پیام‌رسان‌های خارجی‌ انجام دهند که یک طرفه نسبت به فیلتر کردن برخی از صفحات فقط به دلیل شکل ظاهری لوگوی آن صفحات اقدام می‌کنند.

وی درباره عکس‌العمل ایران در قبال اینستاگرام گفت: در حال حاضر رفتار اینستاگرام را محکوم می‌کنیم؛ فعلا محدودسازی آن در دستور نیست.

فیروزآبادی‌ با بیان اینکه روبینو جایگزینی برای اینستاگرام است، افزود: پیام‌رسان‌ مشابه اینستاگرام در داخل کشور وجود دارد؛ البته مردم هم باید استقبال کنند و پیام‌رسان‌های داخلی هم چنان قدرتی داشته باشند.

این در حالی است که هفته گذشته «جواد جاویدنیا» معاون فضای مجازی دادستان کل کشور گفته بود: اتفاقات اخیر و مسدود شدن صفحه شخصی بسیاری از مسئولان ما در اینستاگرام بزرگترین بی‌احترامی به ملت ایران است. هرچند که در گذشته این اتفاق پیش‌بینی شده و حتی در مقطعی وزارت ارتباطات به دنبال برقراری مذاکره بوده‌ است، اما این اقدام کافی نیست.

وی افزوده بود: اگر راهی بجز فیلترینگ باقی مانده اعلام کنند و دولت به آن ورود کند و بر آن اعمال حاکمیت شود اما اگر راهی باقی نمانده، چاره‌ای جز فیلتر شدن اینستاگرام نیست. این در حالی است که نمونه‌های داخلی خوبی در کشور وجود دارد که می‌تواند جایگزین صفحه اینستاگرام خارجی شود.

گفتنی است، سال گذشته ایران از تلگرام خواست تا قوانین داخلی کشورمان را رعایت کند و وعده داد که در این صورت این اپلیکیشن فیلتر نخواهد شد. اما تلگرام با ایران همراهی نکرد و کانال ها و گروه هایی که ایران آن ها را غیر قانونی و امنیتی می خواند را مسدود نکرد. در پاسخ به این اقدام تلگرام دادستانی کل کشور نیز دستور فیلتر این اپلیکیشن را صادر کرد و تا به امروز این برنامه در اینترنت ایران فیلتر است

پست های مرتبط

طبق بنچمارک GFXBench تراشه A18 Pro عملکرد بهتر اما مصرف انرژی بدتری نسبت به تراشه A17 Pro دارد

اپل واچ سری 10 ابتدا قرار بود با سنجش فشار خون همراه شود اما طراحی جدید مانع از این کار شد

انویدیا تایید ایالات متحده را برای فروش پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته H100 AI به شرکت اماراتی G42 دریافت کرد