بالاخره انویدیا برای ذوب شدن کانکتور 12VHPWR بیانیه رسمی صادر کرد

مدتی است که بخشی از خبرهای سخت افزاری مربوط به مشکل ذوب شدن کانکتور 16 پین 12VHPWR کارت RTX 4090 انویدیا است. تا کنون 50 مورد گزارش ذوب شدن کانکتور در سراسر جهان اعلام شده که انتظار می رفت هر چه سریعتر انویدیا نسبت به این مشکل واکنش نشان دهد. بالاخره پس از گزارش Igor’sLAB و GamersNexus، انویدیا بیانه خود را منتشر کرده که در واقع همان نظر GamersNexus است.

برخلاف ادعا قبلی Igor’sLAB که عامل انسانی یا کاربر دلیل اصلی ذوب شدن کانکتور 16 پین 12VHPWR نیست، GamersNexus عنوان می کند که تنها لازم است کانکتور را صحیح متصل کنید تا از ذوب شدن آن جلوگیری شود. در واقع GamersNexus برخلاف Igor’sLAB، عامل انسانی (کاربر) را در ذوب شدن کانکتور دخیل می داند.

انویدیا اکنون تأیید کرده است که یافته های اولیه آنها بر اساس 50 مورد گزارش ذوب شدن کانکتور این است که مشکل ذوب شدن ممکن است زمانی رخ دهد که کابل برق به درستی وارد نشده باشد. این شرکت توصیه می کند که کاربران باید از اتصال محکم و یکنواخت کابل ها به برق اطمینان حاصل کنند.

همچنین انویدیا می گوید: “تعداد 50 مورد گزارش ذوب شدن در سراسر جهان بسیار کم است. تیم GN به این نتیجه رسیده که این تعداد تنها 0.04 درصد از کارت گرافیک های RTX 4090 فروخته شده است. تعداد کل RTX 4090 فروخته شده 125000 تخمین زده می شود که این تعداد به طور مستقل توسط شرکای تجاری انویدیا ارائه شده است. NVIDIA از تمام مشتریانی که کارت آنها تحت تأثیر این مشکل قرار گرفته، از جمله Founders Edition یا مدل های سفارشی، پشتیبانی می کند. مهم نیست که از کدام کابل استفاده شده است، بنابراین آداپتورها تحت پوشش فرآیند RMA هستند”.

علاوه بر این، انویدیا یک تصویر به عنوان نمونه یک نصب صحیح و غلط را منتشر کرده و عنوان می کند کانکتور برق باید کاملاً تا جایی وارد شود که هیچ شکافی قابل مشاهده نباشد. با این حال انویدیا همچنان در حال بررسی تمام موارد جدید در خصوص کابل ها و کانکتورهای 12VHPWR است. در نهایت اگر شما هم کارت RTX 4090 را در اختیار دارید، مطمئن شوید که اتصال کابل به کانکتور صحیح است ولی این مورد را در نظر بگیرید که چرخه جدا کردن و وصل کردن کانکتور 12VHPWR بسیار کمتر از کانکتورهای معمولی است، پس سعی کنید از جدا کردن و وصل کردن های غیر ضروری جلوگیری شود.

پست های مرتبط

مسدود کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی در موتور جست‌وجوی سافاری اپل تاثیر بزرگی به همراه نداشت

تعداد زیادی از کاربران آیفون با حمله فیشینگ مواجه شدند

هر دو مدل آیفون 16 پرو و پرومکس اپل با لنز پریسکوپ مجهز می‌شوند