باگ بسیار عجیب به‌روزرسانی iOS 17.5 اپل : ظاهر شدن عکس‌های حذف‌شده از سال‌ها قبل !

به‌روزرسانی iOS 17.5 اپل از اهمیت زیادی برخوردار است، چراکه مجموعه‌ای از تغییرات جدید را در کنار توانایی دانلود برنامه‌ها از وب برای کاربران در کشورهای عضو اتحادیه اروپا به ارمغان می‌آورد. با این حال، این به‌روزرسانی با یک باگ عجیب و غریب همراه شده که باعث می‌شود عکس‌های قدیمی که سال‌ها پیش پاک شده دوباره در آیفون ظاهر شوند. این مشکل پس از به‌روزرسانی کاربران به آخرین به‌روزرسانی iOS 17.5 که در اوایل این هفته برای عموم منتشر شد مورد توجه فرار گرفت.

بر اساس گزارش‌های تعدادی از کاربران، iOS 17.5 باعث می‌شود که عکس‌های قدیمی حذف‌شده دوباره در گالری ظاهر شوند. اکنون این سوال مطرح می‌شود که آیا این شرکت عکس‌های حذف‌شده را روی سرورهای خود نگه می دارد یا خیر. این اشکال می‌تواند باعث مشکلات شخصی بزرگی شود، به طور مثال یکی از کاربران اظهار کرد که از کشف عکس‌های قدیمی خصوصی در آیفون خود پس از حذف آنها در سال 2021 شوکه شده است.

کاربران دیگری هم اظهار کردند که با همین مشکلات در iOS 17.5 مواجه بوده‌اند. یکی از کاربران گفته بود: «من چهار عکس از سال 2010 دارم که به صورت مداوم دوباره ظاهر می‌شوند. من آنها را بارها حذف کرده‌ام.» کاربر دیگری هم گفت: «یک عکس تصادفی از یک کنسرت که با دوربین کانن من گرفته شده بود دوباره در گالری گوشی‌ام ظاهر شد و به نظر می‌رسد که امروز اضافه شده باشد.»

ما اکنون از این موضوع و نحوه نمایش مجدد عکس‌های حذف شده در iOS 17.5 اطلاع خاصی نداریم. هنگامی که یک عکس یا ویدیو از آیفون حذف شد، حدود 30 روز در پوشه حذفی‌ها باقی می‌ماند تا کاربران در صورت صلاحدید بتوانند بعداً آنها را بازیابی کنند. البته کاربران می‌توانند این عکس‌ها را در همان زمان هم حذف کنند. اکنون این بسیار عجیب است که چرا اپل عکس‌هایی را که سال‌ها پیش حذف شده بودند دوباره ظاهر کرده است.

مشکل احتمالاً مربوط به بخش نمایه‌سازی، مشکلات موجود در کتابخانه عکس یا مشکلات همگام‌سازی باشد. اپل احتمالاً این مشکل را در تلاش برای رفع اشکال همگام‌سازی در نسخه iOS 17.3 ایجاد کرده باشد. کاربرانی که iOS 17.5 beta 4 را اجرا می‌کنند هم همین مشکل را گزارش کرده‌اند و به نظر می‌رسد که این شرکت هم به این موضوع واکنش نشان نداده است. اپل بیانیه‌ای در رابطه با این مشکل صادر نکرده، اما احتمالاً به زودی مشکل ظاهر شدن مجدد عکس‌ها را در iOS 17.5 برطرف خواهد کرد.

در حالی که اپل به زودی آپدیت بعدی iOS 17.5 را با رفع مشکل منتشر خواهد کرد، اما همچنان عجیب به نظر می‌رسد که چرا این شرکت مجموعه‌ای از عکس‌های حذف‌شده را روی سرورهای خود نگه می‌دارد!

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !

آپدیت جدید OxygenOS 15 وان‌پلاس شباهت زیادی با iOS 18 اپل دارد