بروزرسانی جدید ویندوز 10 با قابلیت تم روشن و کنترل بیشتر آپدیت‌ها منتشر شد

بروزرسانی جدید ویندوز 10 با عنوان Windows 10 May update پس از مدت ها انتظار از راه رسیده و مایکروسافت از امروز انتشار این بروزرسانی را آغاز کرده است.

بروزرسانی ماه مه ویندوز 10، هشتمین نسخه اصلی از این سیستم عامل پرکاربر محسوب میشود که مثل نسخه های قبل، تمامی دستگاه های سخت افزاری مایکروسافت از جمله کنسول و کامپیوترهای شخصی را در بر خواهد گرفت.

·        ویندوز 10 دیگر یک خرابکار نیست!

مایکروسافت تغییرات اساسی نسبتا زیادی را در مورد نسخه جدید ویندوز 10 اعلام کرد که برخی از آنها، عامل اصلی مشکلات این سیستم در گذشته بودند. خرابی دستگاه ها به واسطه بروزرسانی های ویندوز 10 از مهم ترین ایرادات این سیستم عامل بود که اکنون مایکروسافت با استراتژی جدید، وعده عدم تکرار اتفاقات گذشته را به کاربران داده است.

برای اینکه برروزرسانی جدید ویندوز 10 بر خلاف نسخه های پیشین، عاری از باگ های آزاردهنده و فاجعه آمیز باشد، غول نرم افزاری جهان یک ماه نسخه پیش نمایش را در اختیار توسعه دهندگان و اعضای اینسایدر قرار داد تا عرضه ای بدون مشکل و بدون باگ های نرم افزاری را داشته باشد.

هر چند این اتفاق شاید به طور قطعی صورت نگیرد اما همین که با نسخه ای پایدار و بدون باگ مهم روبرو باشیم، رضایت بخش است.

·        شفاف و زیباتر از قبل!

بروزرسانی Windows 10 May یک بازسازی ظاهری را ویندوز برای سیستم عامل مایکروسافت به دنبال خواهد داشت. در نسخه جدید، تم روشن به ویندوز 10 اضافه شده که مدت ها انتظارش را میکشیدیم.

حالا با تم جدید میتوانیم حال و هوایی تازه به محیط کاربری سیستم خود بدهید. پشتیبانی از شکلک های جدید Kaomoji، قابلیت سندباکس ویندوز جداسازی بخش جستجوی ویندوز با کورتانا از دیگر تغییرات مهم در این بروزرسانی به حساب می‌آیند.

در نسخه جدید ویندوز، کاربران کنترل بیشتری بر روی دریافت بروزرسانی ها خواهند داشت و با گزینه توقف، میتوانند نصب آپدیت های جدید را تا 35 روز به تعویق بیاندازند که مطمئنا برای بسیاری از کاربران کاربردی است.

Windows Hello که گواهی FIDO2 را نیز دریافت کرده، امکان ورود به برنامه ها، دستگاه ها و سرویس های مختلف را از طریق روش های بایومتریکی و پین کد به جای رمز عبور برای شما فراهم میکند.

بروزرسانی بزرگ جدید ویندوز 10 تدریجا در دسترس تمامی کاربران این سیستم عامل قرار خواهد گرفت و دریافت آن برای کامپیوترهای شخصی از طریق منوی تنظیمات و قسمت Update & Security با انتخاب گزینه Check for Update ممکن است. هر چند در صورت فعال بودن بروزرسانی خودکار، سیستم آن را اتوماتیک دریافت خواهد کرد و نیاز به انجام کار خاصی نیست.

منبع: Engadget

پست های مرتبط

یک برنامه‌نویس موفق شد به چت‌های ذخیره‌شده بین کاربر و ChatGPT در مک‌بوک نفوذ کند

تراشه M5 اپل احتمالاً از فناوری بسته‌بندی SoIC شرکت TSMC بهره ببرد

سامسونگ در سه ماهه دوم سال 2024 انتظار سود عملیاتی بالایی دارد