بهترین بازی های نقش آفرینی در سرویس PS Plus Extra و Premium

سونی بالاخره رقیب مورد انتظار خود برای Xbox Game Pass را منتشر کرد و PS Plus Extra و PS Plus Premium  به‌عنوان ارتقاء برنامه‌های موجود PS Plus عمل می‌کنند و هر کدام کاتالوگی از عناوین انحصاری سونی و عناوین مشترک با پلتفرم های دیگر را به همراه دارند.

PS Plus Extra حدود 400 بازی از سراسر عنوان های دو پلتفرم PS4 و PS5 را ارائه می ‌کند، در حالی که Premium همه بازی‌های همراه Extra و همچنین تعداد زیادی بازی PS1، PS2  و PS3 را برای شما فراهم می کند. در این سرویس تعداد زیادی بازی نقش آفرینی خوب وجود دارد که باید آنها را در اولین فرصت تجربه کنید.

بازی های نقش آفرینی هم که پای ثابت بازی انتخاب گیمرهای دو آتشه هستند و ما بسیار مشتاق هستیم تا بازی های این ژانر در سرویس PS Plus Extra و Premium را یه شما عزیزان معرفی کنیم، پس با ما همراه باشید.

Chronos: Before The Ashes

اولین بازی این لیست را با عنوانی درخور توجه شروع می کنیم. بازی Chronos: Before The Ashes پیش درآمدی برای عنوان Remnant: From The Ashes است. اگرچه این عنوان به اندازه From The Ashes پربار و چشم نواز نیست، اما هنوز آنقدر جذابیت های ذاتی دارد که می تواند یک طرفدار سبک نقش آفرینی را تا ساعت ها سرگرم خود کند.

استودیو Gunfire Gamesرا با عنوانی مانند Darksiders 2 می شناسند که بعدها هم بصورت مشترک نسخه سوم این عنوان را با Vigil Games عرضه کرد. سری بازی دارک سایدرز به موفقیت های خوبی رسیدند و باعث شد که Gunfire Games اعتماد به نفس بیشتری برای خلق یک فرنچایز جدید داشته باشد.بازی جدید برای واقعیت مجازی طراحی شده بود و نام آن Chronos: Before The Ashes بود.

داستان بازی در مورد مبارزه انسان های باقی مانده در مقابل شیاطین فرود آمده بر روی کره زمین است. در Chronos: Before The Ashes شاهد فضاسازی های بسیار خوب و فنتازی شکلی هستیم که با قم گذاشتن در آنها محو اتمسفر حاکم آن می شوید. سیستم ارتقای کاراکتر هم به روش های جالبی پیاده سازی شده است و شما با هربار مردن، پیرتر هم می شوید. Chronos: Before The Ashes را در اولین فرصت تجربه کنید و از آن لدت ببرید.

Greedfall

بازی های نقش آفرینی مانند صندوقچه ای بسیار ارزشمند هستند که درون آنها پر از شگفتی است. اگر گیمری را دیدید که از بازی های RPG بد میگوید یا به این ژانر علاقه مند نیست، کلید باز کردن این صندوقچه را ندارد و این کلید چیزی نیست جز زبان انگلیسی. بازی Greedfall هم یکی از عنوان های بسیار جالب توجه و دوست داشتنی است که باید خودتان را در آن غرق کنید تا به رمز و رازهای آن پی ببرید.

بازی Greedfall سعی کرده با الهام از بزرگان این سبک و خصوصا بازی های محبوب و معروف Bioware به عنوانی شایسته دست پیدا کند، ولی در این راه کمی هم اشتباه به خرج داده است. توسعه دهنده این عنوان استودیو اسپایدرز بیشترین الهام را از بازی The Witcher گرفته است و سعی کرده که داستانی بلند را برای شما روایت کند. داستان هم دقیقا چیزی است که برای همه نقش آفرینی بازها اهمیت ویژه ای دارد و گریدفال از این لحاظ هیچ کاستی ندارد.

یک اکشن فانتزی در اروپای قرن هفدهم که شما را بخوبی با خود همراه می کند. در حالیکه محیط بازی برای طرفداران سری بازی Dragon Age بسیار آشنا خواهد بود، گریدفال با رویکرد انتخاب های اخلاقی و نمادین بازی های Bioware شما را با خود همراه می کند.

اگر به اژدها و همچنان داستانی عمیق علاقه مند هستید بازی گریدفال را حتما تجربه کنید.

Rogue Galaxy

نقش آفرینی بازهای کار کشته می دانند که ارزش یک jRPG خوب تا چه حد می تواند زیاد باشد. بازی Rogue Galaxy هم یک نقش آفرینی ژاپنی است که سالها پیش برای کنسول پلی استیشن 2 منتشر شده بود و توانست طرفداران این سبک را راضی کند.

این بازی ویدئویی در سبک اکشن نقش آفرینی است که توسط Level-5 توسعه یافته و توسط Sony Computer Entertainment برای پلی استیشن 2 منتشر شده است. کنسول پلی استیشن 2 در سال 2007 میزبان این عنوان نقش آفرینی بود. این بازی ماجراهای جوانی به نام Jaster Rogue را روایت می کند. کارگر جوان کشاورزی که در یک سیاره منزوی زندگی می‌کند و در طی فرایندی درگیر یک درگیری کهکشانی می‌شود و می‌فهمد که سرنوشت کل کهکشان در دستان اوست.

بازی Rogue Galaxy غیر از یک گیم پلی مفرح و جذاب، در زمینه جلوه های بصری و گرافیکی هم عملکرد بسیار خوبی داشت.

Battle Chasers: Nightwar

Battle Chasers: Nightwar یک بازی ویدئویی نقش آفرینی نوبتی است که توسط Airship Syndicate توسعه یافته و توسط THQ Nordic منتشر شده است.  این بازی بر اساس مجموعه کتاب های کمیک فانتزی Battle Chasers اثر جو مادوریرا ساخته شده است و در سال 2017 برای پلتفرم های نسل هشتم منتشر شد.

بازی Battle Chasers: Nightwar در حقیقت ادای احترامی به jRPG های قدیمی است که از همان انیمه های فانتزی مانند فیلم های کلاسیک مانند Secret of Mana وام گرفته شده است. خوشبختانه، Battle Chasers با اضافه کردن پیچ و تاب های جدید به اندازه کافی به فرمول کلاسیک پایبند بوده است و مشکلی را برای مخاطب ایجاد نمی کند.

بخاطر نوبیت بودن این بازی شما باید بتوانید شیوه های مدیریتی را در تمامی موارد بکار بگیرید.

Children of Morta

با یکی از بهترین بازی های ایرانی در چند سال اخیر این مطلب را ادامه می دهیم. بازی Children of Morta یک اثر به تمام ارزشمند از هنر و توانمندی جوانان ایرانی است که حالا در جایگاه بالایی قرار دارند. طراحی پیکسل آرتی Children of Morta نظر هر بیننده ای را به خود جلب می کند که باعث شگفتی در تمام لحظات بازی شده است.

داستان بازی هم از جذابیت های بسیاری برخوردار است و توسعه دهنده برای پرداخت صحیح و تاثیرگذار آن سالها زحمت بسیار زیادی کشیده است.  Children of Morta یک اکشن RPG مستقل است که حول خانواده ای می چرخد ​​که وظیفه دارند از جهان در برابر یک شیطان باستانی محافظت کنند.

شما به سیاه چاله های مختلفی سر می زنید و در این راه افراد خانواده به یکدیگر کمک هم می کنند.  استودیو Dead Mage  برای خلق این بازی افسانه ای بیش از 6 سال زحمت بی وقفه کشیده است.

Child of Light

همیشه داستان ها و شعرهای کلاسیک دارای پتانسیلی عجیب هستند که می توانند به هر بازی یا فیلم یا موسیقی غنایی ارزشمند دهند. Child of Light محصول شرکت Ubiart هم از همان عنوان هایی است که شما را به یک قصه دوست داشتنی دعوت می کند. شما در Child of Light نقش دختری به نام Auroa  است که بعد از مرگ در دنیایی عجیب چشم باز می کند و باید به دنبال دختری به نام Lemuria  بگردد.

یک کتاب قصه کلاسیک که همه چیز در آن ریشه در همه چیز دارد، اسطوره ها، شعرها و حتی تصویرسازی های شگفت انگیز. بازی Child of Light گیم پلی خود را به دو شیوه به شما ارائه می کند، پلتفرمینک و بخش ماجرایی. اگر که به آثار هنری علاقه مند هستید، تجربه این عنوان زیبا را از دست ندهید.

Borderlands: The Handsome Collection

بعضی از عنوان ها آنقدر ساختارشکن و خلاقانه هستند که مانند موج عظیمی، همه چیز را تغییر می دهند. بازی Borderland هم با اولین عنوان خود در نسل هفتم، تحولی در بازی های نقش آفرینی شوتر ایجاد کرد که ردپای آن را هنوز هم می توانیم ببینیم. سیستم جمع آوری Loot و گرافیک سل شید باعث شهت این فرنچایز شد.

حالا با سرویس پلی استیشن شما به تمامی عناوین بردرلند دسترسی خواهید داشت. Borderlands: The Handsome Collection یک مجموعه بازسازی HD است که شامل عنوان های Borderlands، Borderlands 2 و Borderlands: The Pre-Sequel است. اگر به بازی های جهان باز و نقش آفرینی علاقه مند هستید این عنوان را به هیچ وجه از دست ندهید.

South Park: The Fractured but Whole

South Park: The Fractured but Whole یک بازی ویدئویی نقش آفرینی است که در سال ۲۰۱۷ توسط Ubisoft San Francisco توسعه یافته و توسط Ubisoft با همکاری South Park Digital Studios منتشر شده است. این بازی که بر اساس مجموعه تلویزیونی انیمیشن آمریکایی South Park ساخته شده است، دنباله بازی ویدیویی South Park: The Stick of Truth در سال 2014 است. روایت بازی یک روز پس از اتفاقات نسخه قبلی رخ می دهد.

بازی South Park: The Fractured but Whole حس طنز جدیدی را به شما ارائه می دهد که برای طرفداران بسیار لذت بخش خواهد بود. گرافیک بازی هم بصورت 205 بعدی است که کاملا یادآور سری مجموعه تلویزیونی خواهد بود.

Final Fantasy 15 Royal Edition

سری بازی فاینال فانتزی با شیوه پرداخت داستانی و شخصیت پردازی های عمیق بخوبی در دل نقش آفرین بازها جای گرفته است. بازی Final Fantasy 15 Royal Edition اثر موفق دیگری در این مجموعه بود که برای نسل هشتم عرضه شده بود. شماره پانزدهم استراتژی جالبی را پیاده سازی کرد و بیشتر به سمت مدرن شدن گرایش پیدا کرد. شما در Final Fantasy 15 Royal Edition با مبارزات اکشن تر و جذابی روبرو می شوید.

Final Fantasy 7

فاینال فانتزی 7 در سال 2007 توسط اسکوارانیکس منتشر شد و تبدیل به یکی از بهترین های این مجموعه بازی شد. Final Fantasy 7 حتی پس از 25 سال و یک بازسازی عالی در PS5 هنوز هم ارزش بازی کردن را دارد. ناگفته نماند که این عنوان 13 میلیون نسخه فروخت و خود را به نمادی از موفقیت در میان بازی های نقش آفرینی نوبتی معرفی کرد.

امیدوار هستم که نهایت استفاده را از سرویس PS Plus Extra ببرید و با تجربه عنوان های کلاسیک، سفری خاطره انگیز در زمان کنید.

پست های مرتبط

هیده‌آکی ایتسونو شرکت بازی‌سازی CAPCOM را ترک کرد

بازی نمادین چندنفره Wizard101 روی کنسول عرضه خواهد شد

مروری بر مشخصات فاش‌شده کنسول PS5 Pro پس از رویداد Gamescom 2024