بیشترین میزان تولید تلویزیون های 8K مربوط به سامسونگ است

تلویزیون های 8K در حال گسترش هستند. با این که همچنان از دیدن تلویزیون های 4K هیجان زده می شویم اما تولیدکنندگان به این نمایشگرها قانع نبوده و مدتی است دست به تولید تلویزیون های 8K زده اند. در نمایشگاه CES 2019 بیشترین نمایش ها مربوط به تلویزیون های جدید 8K از تولید کنندگان مختلف بود.

حال سامسونگ در نشست مطبوعاتی اعلام کرد بیش از 50 درصد تلویزیون های 8K تولید شده مربوط به سامسونگ است. این میزان تا سال 2022 به تولید 5 میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت. سامسونگ اعلام کرد تا ماه مارس سال جاری تلویزیون های 8K خود را در 60 کشور و با ابعاد 55 / 65 / 75 / 82 / 85 / 98 اینچ روانه بازار می کند.

مدیر عامل سامسونگ از نبود محتوای موجود برای تلویزیون های 8K خبر داد. همانطور که در اوایل تولید تلویزیون های 4K محتوای چندانی برای نمایش وجود نداشت، در مورد تلویزیون های 8K هم این مورد قابل انتظار است. البته محصولاتی که بتوانند محتوای 8K را تولید کنند از هرینه های بالایی رنج می برند که همین موضوع می تواند بروی تولید محتوای 8K تاثیر منفی بگذارد.

به گفته سامسونگ تولید محتوای 4K و 8K به مرور بیشتر خواهد شد و به محض اینکه شبکه 5G در کره جنوی و ایالات متحده به واقعیت تبدیل شود می توان به این تولید محتوا سرعت بخشید. همچنین مدیر عامل سامسونگ اشاره کرد که پردازنده های تلویزیون های 8K با کمک هوش مصنوعی می تواند محتوای با کیفیت پایین را به 8K افزایش دهد.

سامسونگ علاوه بر تلویزیون های QLED مانند Q900R که با رزولوشن 8K و فناوری کوانتوم دات تولید می شود، پنل هایی با فناوری micro-LED را تولید می کند. قیمت این تلویزیون ها بین 1400 دلار تا 5000 دلار است اما قیمت پرچمداران آینده هنوز اعلام نشده است.

پست های مرتبط

پنج دلیل که چرا باید پاور باکیفیت انتخاب کنیم

پردازنده Core Ultra 9 285K تا 26 درصد سریعتر از 14900K در بنچمارک V-Ray

لیست قیمت پردازنده‌های Core Ultra 200 اینتل فاش شد