تاریخ عرضه کارت گرافیک GTX 1180

 

انویدیا پس از حرف و حدیث های فراوان در خصوص معرفی نسل جدید کارت های گرافیکی خود که با کد 1100 شناخته می شوند، تا پایان سال 2018 به معرفی و عرضه آنها در بازار جهانی خواهد پرداخت. بروز مشکلات متعدد از جمله کاهش موجودی، افزایش ناگهانی تقاضا و افزایش قیمت انواع حافظه (به خصوص حافظه های گرافیکی) سبب به تاخیر افتادن در عرضه کارت گرافیک های جدید انویدیا و حتی رقیب دیرینه یعنی AMD شده است.

بر اساس اطلاعات یا شاید بهتر است بگوئیم شایعات منتشر شده در روز های گذشته، کارت گرافیک GTX 1180 به عنوان پرچمدار و اولین محصول از نسل جدید کارت های گرافیکی انویدیا به زودی معرفی خواهد شد. انویدیا طبق عادت همیشگی، قدرتمندترین کارت گرافیک نسل های جدید خود را پیش از همه محصولات معرفی می کند تا جو بازار را برای ورود محصولات بعدی آماده کند.

کارت گرافیک GTX 1180 انویدیا بر پایه معماری Turing تولید می شود و بر اساس شایعات بسیار محتمل، این محصول در تاریخ 30 آگوست در فروشگاه های آنلاین معتبر و مورد اعتماد این کمپانی عرضه خواهد شد. محصول بعدی انویدیا که طبق زمان بندی وارد بازار می شود، کارت GTX 1170 خواهد بود که تاریخ عرضه آن 30 سپتامبر لحاظ شده است. پیش از این نیز نتایج تست های اولیه از کارت گرافیک GTX 1170 در وب سایت بنچیمو منتشر شده بود. در نهایت کارت گرافیک میان رده GTX 1160 در تاریخ 30 اکتبر در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

با توجه به شرایط وخیم اقتصادی و نابسامانی در بازار ارز، پیش بینی می شود که محصولات جدید انویدیا با تاخیر به نسبت زیاد و به تعداد بسیار محدود وارد بازار داخلی شوند. در حال حاضر تب و تاب ماینر ها نیز با افت شدیدی مواجه شده و بسیاری از ماینر ها تجهیزات مورد نیاز خود را پیش از ین خریداری کردند. با توجه به قیمت های احتمالی برای کارت گرافیک های جدید انویدیا در بازار داخلی، به روز رسانی کارت گرافیک برای ریگ ماینینگ، منطقی به نظر نمی رسد.

پست های مرتبط

اینتل میکروکد 0x12B را به عنوان راه‌حل نهایی برای مشکلات ناپایداری پردازنده‌های نسل سیزدهم و چهاردهم خود در نظر گرفت

اپل نسخه iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر کرد

Rambus از مشخصات حافظه نسل جدید HBM4 با پیشرفت‌های عمده نسبت به HBM3 و HBM3E رونمایی کرد