تحلیل نظرسنجی سخت‌افزاری ماه سپتامبر استیم

نتایج نظرسنجی سخت‌افزاری استیم در ماه سپتامبر 2023 منتشر شده است. این نظرسنجی بینندگان را با سخت‌افزارها و نرم‌افزارهایی که توسط گیمرها استفاده می‌شود، آشنا می‌کند. کارت گرافیک Nvidia GeForce RTX 3060 با افزایش 1.4 درصدی در ماه طبق نظرسنجی به محبوب‌ترین کارت گرافیک بین کاربران تبدیل شده است. کاهش قیمت RTX 3060 و عملکرد مشابه آن باRTX 4060 ، این کارت گرافیک را برای گیمرهای با بودجه متوسط جذاب می‌کند. بقیه آمارهای کارت گرافیکی قابل پیش‌بینی هستند و منتظر افزایش سهم RTX 4060 و RTX 4060 Ti در آینده هستیم، در حالی که کارت‌های AMD برای کسب سهم با مشکل مواجه هستند.

ویندوز 11 سهم بزرگی از بازار را به خود اختصاص نداده است و در ماه سپتامبر، سهم آن نسبت به ویندوز 10 کاهش یافته است. به نظر می‌رسد تا زمانی که ویندوز 10 از مایکروسافت پشتیبانی و به‌روزرسانی دریافت کند، گیمرها با آن راضی باشند. در زمینه CPU، تعداد سیستم‌های با 6 هسته افزایش یافته است و تقریباً 36 درصد از سیستم‌ها را تشکیل می‌دهند، در حالی که تعداد سیستم‌های با 4 هسته کاهش یافته است. تعداد پردازنده‌های Intel با بیش از دو برابر تعداد سیستم‌هایی که دارای پردازنده‌های AMD هستند، همچنان در بازار غالب هستند.

فضای ذخیره‌سازی در سیستم‌های گیمینگ به طور مداوم در حال افزایش است و بیش از 55 درصد سیستم‌ها طبق نظرسنجی دارای فضای ذخیره‌سازی بیش از 1 ترابایت هستند. با کاهش قیمت SSD یک ترابایتی، اضافه کردن درایو دوم یا سوم ارزان‌تر از همیشه شده است و بازی‌هایی که به فضای بیشتری نیاز دارند، این روند را پیش‌بینی می‌کنند. در کل، نظرسنجی سخت‌افزاری استیم به ما نگاهی به سخت‌افزارهایی که توسط گیمرها در یک زمان مشخص استفاده می‌شود ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که کارت‌های گرافیک Nvidia نسبت به رقبای AMD محبوب‌تر هستند، گیمرها سال‌ها از کارت گرافیک‌های خود استفاده می‌کنند و ویندوز 11 پاسخ ضعیفی دریافت می‌کند.

پست های مرتبط

AOC مانیتور گیمینگ AGON PRO PD34 الهام‌گرفته از پورشه 911 را معرفی کرد

اینتل و BOE نمایشگر لپ‌تاپ 1 هرتزی را برای کاهش مصرف 65 درصدی معرفی کردند

فروش بسیار بد پردازنده‌های Ryzen 9000 با وجود مشکلات اینتل