تراشه هوش مصنوعی سامسونگ هشت برابر قدرتمندتر از تراشه انویدیا خواهد بود

شرکت‌های Samsung Electronics و Naver برای ایجاد یک راه حل تخصصی در مورد مواد نیمه‌رسانا برای مدل‌های هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ با یکدیگر همکاری می‌کنند.

این پروژه توانایی تولید تراشه سامسونگ و فناوری‌های حافظه پیشرفته را با تخصص Naver در هوش مصنوعی ترکیب می‌کند. این دو شرکت، راه حل خود را بر اساس FPGA که در جهت استنتاج برای مدل زبانی بزرگ Naver HyperCLOVA X طراحی شده است، نشان دادند. شرکت Naver اظهار کرد که این راه حل به دلیل استفاده از حافظه LPDDR، هشت برابر کارآمدتر از پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا خواهد بود، اما به جزئیات دیگر آن نپرداخت. هنوز مشخص نیست که این دو شرکت چه زمانی قرار است محصولات را عرضه کنند.

سامسونگ و Naver در اواخر سال 2022 شروع به همکاری با یکدیگر کردند. همکاری بین این دو شرکت بر استفاده از فناوری‌های پردازشی پیشرفته سامسونگ و بهره‌برداری از راه‌حل‌های حافظه با تکنولوژی قدرتمند مانند ذخیره‌سازی محاسباتی، پردازش حافظه PIM، پردازش حافظه PNM و Compute Express Link (CXL) و همچنین مهارت Naver در نرم افزار و الگوریتم‌های هوش مصنوعی متمرکز است. سامسونگ در حال حاضر انواع مختلفی از فناوری‌های حافظه و ذخیره‌سازی مورد استفاده برای برنامه‌های هوش مصنوعی، از جمله SmartSSD ،HBM-PIM و توسعه‌دهنده‌های حافظه با رابط CXL را تولید می‌کند. تکنولوژی‌های مربوط به حافظه برای حل مشکلات پیش روی هوش مصنوعی سامسونگ و Naver بسیار مهم است.

جینمن هان، معاون اجرایی فروش و بازاریابی جهانی بخش Memory در Samsung Electronics گفت: «از طریق همکاری با Naver، راه‌حل‌های مربوط به مواد نیمه‌رسانای پیشرفته را برای مشکل گلوگاه حافظه در سیستم‌های هوش مصنوعی در مقیاس بزرگ توسعه خواهیم داد. با راه‌حل‌های سفارشی‌شده که منعکس‌کننده‌ترین نیازهای ارائه‌دهندگان و کاربران خدمات هوش مصنوعی است، ما متعهد هستیم که مجموعه حافظه‌های پیشرو در بازار خود را از جمله فضای ذخیره‌سازی محاسباتی، PIM و موارد دیگر را گسترش دهیم تا مقیاس روزافزون داده‌ها را به‌طور کامل تطبیق دهیم.»

پست های مرتبط

دلایلی که آیفون 16 پرو احتمالاً با فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی عرضه شود

گوشی OnePlus 13 احتمالاً اوایل ماه اکتبر عرضه شود و اولین گوشی باشد که تراشه Snapdragon 8 Gen 4 را در خود جای می‌دهد

کارکنان ارشد اینتل استارتاپ AheadComputing را با تمرکز روی معماری هسته RISC-V راه‌اندازی کردند