تست باتری آیفون XS مکس، نوت 9، گوگل پیکسل 3 ایکس ال و اکسپریا XZ3

امروزه شاید برای بسیاری از کاربران این سوال ایجاد شود که باتری کدام یک از  پرچمداران جدید شارژ بیشتری را در خود نگه می دارد. لذا  گوشی های آیفون XS مکس و گلکسی نوت 9 و  گوگل پیکسل 3 ایکس ال و سونی اکسپریا XZ3 تحت شرایط یکسانی قرار گرفتند تا چند عمل مشخص را انجام داده و میزان شارژ باتری آنها سنجیده شود. در تست باتری گوشی های مورد نظر به میزان یکسانی تماس تلفنی برقرار کردند، پیام کوتاه ارسال کردند و مشغول مرورگری در وب شدند که تمام شرایط از جمله نور صفحه نمایش و میزان بلندی صدا در آنها برابر بود.

اما نتایج تست انجام شده این گونه است آیفون XS مکس در استفاده شدید مقداری بیشتر از ۶ ساعت دوام آورد و گلکسی نوت 9 هم دوازده دقیقه قبل از آیفون XS مکس خاموش شد. همچنین نماینده گوگل در این آزمایش با دوامی نزدیک به ۵ ساعت رتبه سوم را کسب کرد و سونی اکسپریا XZ3 با دوام حدود 4 ساعت اولین گوشی خاموش شده بود.

 

البته باید عنوان کنیم که یک بار این آزمایش انجام شده بود که در آن نوت 9، آیفون XS مکس را شکست داده بود اما داستان اینجاست که نوت 9 به صورت پیش فرض از رزولوشن 1080 پیکسل بهره می برد این در حالی است که آیفون XS مکس از رزولوشن 1242×2688 پیسکل استفاده می کند. برای این که آزمایش عادلانه برگزار گردد، نوت 9 هم به نهایت رزولوشن تنظیم شد که نتیجه آن برد نماینده اپل در این آزمایش بود.

اما آنچه که حائز اهمیت است این است که تمامی این گوشی ها در استفاده معمولی، کاربران خود را تا یک روز کامل همراهی خواهند کرد.

پست های مرتبط

اپل نسخه iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر کرد

کوالکام احتمالاً معماری تراشه‌های گوشی و لپ‌تاپ را تحت عنوان Elite ترکیب کند

قیمت تراشه دیمنسیتی 9400 شرکت مدیاتک با 20 درصد افزایش قیمت همچنان ارزان‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام خواهد بود