تعداد کاربران پریمیوم اپل موزیک از اسپاتیفای در امریکا پیشی گرفت

با اینکه اسپاتیفای از نظر قدمت و سابقه حدودا یک دهه نسبت به اپل موزیک، سرویس موسیقی کمپانی اپل برتری دارد اما این سرویس توانسته در مدت زمانی به مراتب کوتاه تر رشد فوق العاده سریعی داشته باشد. بر اساس خبری جدید از وال استریت ژورنال، از لحاظ تعداد کاربران پریمیوم، یعنی کسانی که اکانت پولی این دو سرویس را تهیه کرده اند، اپل موزیک از اسپاتیفای در ایالات متحده پیشی گرفته است. چند روزی از یک ساله شدن قرار گرفتن سهام اسپاتیفای در بازار سهام میگذرد و ارزش سهام این کمپانی سوئدی نسبت به سال قبل در هنگام شروع، تغییری نداشته است.

چند ماه پیش در گزارشی مشخص شد که اسپاتیفای هنوز برتری محسوسی نسبت به سرویس موزیک اپل دارد اما اکنون به نظر میرسد اوضاع کمی فرق کرده است که البته در گزارش قدیمی تر، تمام کاربران اسپاتیفای و اپل موزیک از جمله کاربران با اشتراک رایگان نیز لحاظ شده بودند. جولای سال گذشته اسپاتیفای و اپل موزیک اعلام کردند که هر دو حدودا 20 میلیون کاربر پولی دارند.

اما جدیدترین آمار در این رابطه حاکی از این دارد که تعداد کاربران پریمیوم اپل موزیک به 28 میلیون نفر رسیده است در حالی که اسپاتیفای حدودا 26 میلیون مشترک پولی دارد. رشد اپل در این حوزه ماهانه 2.5 درصد در مقابل 2 درصد اسپاتیفای بوده است. این آمار مربوط به ماه فوریه گذشته می باشد.

اپل یه نقطه عطف بزرگ دارد و آن هم نصب بودن اپل موزیک به صورت پیش فرض بر روی آیفون های این شرکت است که تعداد آیفون ها هم فراوان است. در سراسر جهان، 900 میلیون آیفون فعال وجود دارد در حالی که اسپاتیفای فاقد چنین شرایطی می باشد. با این حال با نگاهی جهانی، مشخصا اسپاتیفای هنوز رتبه اول را در تجارت استریم موسیقی دارد.

اسپاتیفای که در سال 2006 تاسیس شد که کاربران زیادی خارج از امریکا دارد. حدودا 96 میلیون کاربر سرویس پریمیوم اسپاتیفای را خریداری کرده اند و 109 میلیون نفر از نسخه رایگان این سرویس استفاده میکنند. این در حالیست که اپل فعلا نسخه رایگانی از اپل موزیک را عرضه نکرده است.

تعداد مشترکین پریمیوم اپل در سراسر جهان تنها 56 میلیون نفر است. همکاری کوپرتینویی ها با اوپراتور ورایزون که اپل موزیک را به صورت باندل به کاربران پیشنهاد میکند باعث رشد این سرویس شد. اسپاتیفای هم همکاری های مشابهی با Hulu داشته است و در نظر دارد با همکاری با سامسونگ، برنامه خود را به صورت پیشفرض روی دستگاه های این کمپانی نصب کند که در این صورت اوضاع میتواند به نفع این شرکت تغییر کند.

در واقع میزان رشد اسپاتیفای در هر ماه زیر 2 درصد بوده در حالی که رشد اپل موزیک چیزی بین 2.5 تا 3 درصد بوده بنابراین سرعت رشد اپل موزیک تقریبا 50 درصد سریعتر از برترین سرویس موسیقی جهان است. باید دید اسپاتیفای چگونه در ماه های آینده برای تداوم رشد خود عمل خواهد کرد در حالی که اپل نیز مطمئنا برای رشد هر چه بیشتر خود انجام خواهد داد.

پست های مرتبط

مسدود کردن قابلیت‌های هوش مصنوعی در موتور جست‌وجوی سافاری اپل تاثیر بزرگی به همراه نداشت

تعداد زیادی از کاربران آیفون با حمله فیشینگ مواجه شدند

کارشناسان همچنان از قیمت تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 اطلاعی ندارند !