تفاوت سنسور های حسگر اثر انگشت اولتراسونیک و نوری

سنسور حسگر اثر انگشت سامسونگ گلکسی اس 10

یکی از پرکاربردترین قابلیت های امنیتی در نظر گرفته شده برای گوشی های هوشمند روز دنیا، سنسور های حسگر اثر انگشت می باشد. بنا بر قیمت های در نظر گرفته شده برای این گوشی های هوشمند، محل قرار گیری چنین قابلیتی متفاوت می باشد. برای مثال پرچمدارانی چون گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10 و خانواده هواوی پی 30 از چنین قابلیتی در صفحه نمایش خود بهره می برند. اما گوشی های هوشمند میان رده بیشتر از چنین قابلیتی در قسمت پشتی گوشی که بهترین محل دسترسی بعد از صفحه نمایش به حساب می آید استفاده می کنند. اما سنسور های اثر انگشت در دو مدل نوری و اولتراسونیک برای گوشی های هوشمند مورد استفاده قرار می کیرند که سعی داریم تا تفاوت ساده و کوتاهی از آن ها را برای شما بیان کنیم.

اولتراسونیک یا نوری؟

قبل از رونمایی گوشی های خانواده سامسونگ گلکسی اس 10، تمام گوشی های هوشمند از سنسور های نوری برای حسگر اثر انگشت بهره می برند و یا بهتر است بگوییم در حال حاضر نیز به جز این گوشی های خانواده گلکسی اس 10 هیچ گوشی هوشمند دیگری از سنسور های اولتراسونیک استفاده نکرده اند.

سامسونگ گلکسی اس 10 با سنسور حسگر اثر انگشت اولتراسونیک

نحوه عملکرد سنسور های نوری به این شکل می باشد که نوری را به سمت اثر انگشت شما ساطع می کنند و بازتاب نور مورد نظر را ارزیابی می کنند. اما سنسور های اولترا سونیک به جای چنین کاری اثر انگشت شما را به صورت سه بعدی و کاملا دقیقی اسکن کرده و سپس مورد بررسی قرار می دهند.

هواوی پی 30 پرو با سنسور حسگر اثر انگشت نوری

تفاوت های اصلی این دو در سرعت و عمر مفید و البته قیمت می باشد. سنسور های اولتراسونیک عملکرد سریع تری به نسب سنسور های نوری دارند اما نه آنقدر سریع که به چشم بیاید. از نظر عمر کاری نیز باید گفت اولتراسونیک از عمر مفید بیشتری به نسبت سنسور های نوری بهره می برد اما باز هم آنقدر نیست که برای یک کاربر به چشم بیاید. افزایش قیمت در صورت استفاده از سنسور های اولترا سونیک برای یک گوشی هوشمند نیز از موارد غیر قابل انکار می باشد.

پست های مرتبط

سامسونگ احتمالاً مدل پایه را در سری تبلت‌های گلکسی تب اس 10 عرضه نکند

سامسونگ در تولید انبوه تراشه Exynos 2500 به مشکل خواهد خورد

اپل قصد دارد دوام محصولاتش را حتی بیشتر از قبل افزایش دهد