تفاوت کارت گرافیک Vega 64 و GTX 1080 در اجرای SDR و HDR

دو کارت محبوب از دو شرکت مختلف که یکی Vega 64 از سرزمین قرمز پوشان است و دیگری GTX 1080 از سرزمین سبز پوشان. هر دو کارت از عملکرد فوق العاده ای برخوردار هستند و به نوعی قادر هستند بازی ها را با فریم بالایی اجرا کنند. هر دو کارت از نظر عملکرد و بنچمارک تا حدی مشابه هم هستند که همین موضوع این دو کارت را به رقیبی جدی برای هم تبدیل کرده است.

اما در این مطلب تفاوت دو کارت Vega 64 و GTX 1080 را در اجرای بازی ها در حالت SDR و HDR را مشاهده می کنیم. ظاهراً اجرای  بازی ها در حالت HDR نباید فشار بالایی را به کارت گرافیک های قدرتمند وارد کند اما گاهی ممکن است واقعیت از انتظارات ما کمی فاصله بگیرد.

در تست های منتشر شده مشاهده می کنیم که نمایندگان AMD و Nvidia عملکردی متفاوت را در پخش محتوا در حالت SDR و HDR دارند. کارت Vega 64 به عنوان یک کارت عالی تنها 2 درصد عملکرد ضعیف تر را در حالت HDR نسبت به SDR نشان داد. این در حالی که فشرده سازی رنگ در حالت HDR، پردازنده گرافیکی GTX 1080 را تحت فشار قرار داده است و همانطور که مشاهده می کنید شاهد کاهش 10 درصدی عملکرد این کارت در حالت HDR نسبت به SDR هستیم.

البته این نکته را هم در نظر داشته باشید که کارت Vega 64 در بازار ایران نزدیک به 1 میلیون تومان از کارت GTX 1080 که قیمتی در حدود 4 میلیون 500 تا 5 میلیون 500 دارد، گران تر است.

در ادامه مشخصات دو کارت Vega 64 و GTX 1080 را مشاهده می کنید:

پست های مرتبط

نسخه‌های آینده فناوری DLSS انویدیا می‌توانند از هوش مصنوعی برای ساخت تکسچرها، اشیا و کاراکترها استفاده کنند

بررسی ویدیویی عملکرد کارت گرافیک NVIDIA RTX 4070 Ti SUPER

کامپیوتکس 2024 : شرکت PowerColor پردازنده‌های گرافیکی آینده AMD و تراشه‌های NPU را برای کاهش مصرف انرژی هنگام بازی ترکیب می‌کند