تمام افزونه های فایرفاکس به خاطر منقضی شدن یک گواهی از کار افتاد

اگر از کاربران پرشمار مرورگر فایرفاکس باشید احتمالا متوجه غیر فعال شدن افزونه های این مرورگر در روز گذشته شده اید. داستان از این قرار است که افزونه های بسیاری از کاربران فایرفاکس در سراسر جهان به طور ناگهانی از کار افتاده اند و افزونه های نصب شده غیر فعال شده اند. این اتفاق بعد از تغییر زمانی از منطقه زمانی گرینویچ به ساعت هماهنگ جهانی رخ داده است که طبق ردیاب باگ موزیلا، موجب منقضی شدن یک گواهی شده و سریعا کاربران فایرفاکس را تحت تاثیر قرار داده است.

مشابه همین مشکل سه سال پیش نیز برای مرورگر موزیلا رخ داد اما اکنون یک بار دیگر با منقضی شدن گواهی armagadd-on 2.0، باری دیگر این موضوع برای کاربران مشکل ایجاد کرده است. در بیانیه ای که مدیر محصول موزیلا به وب سایت Engadget ارسال کرده آمده است که: “به خاطر مشکل بوجود آمده و عدم امکان نصب یا اجرای افزونه های جدید بر روی فایرفاکس متاسفیم. ما از این مشکل آگاهیم و سخت در تلاشیم که عملکرد افزونه های فایرفاکس در اسرع وقت به حالت عادی بازگردد. خبرهای جدید را از طریق کانال های توییتر منتشر خواهیم کرد. خواهشمندیم تا زمان رفع مشکل پیش آمده همراه ما باشید.”

در حال حاضر راه حلی برای رفع این مشکل وجود دارد که البته فقط بر روی نسخه توسعه دهندگان فایرفاکس یا بیلد Nightly این مرورگر جواب میدهد. در این صورت میتوانید از طریق منوی about:config و قرار دادن xpinstall.signature.required بر روی false سعی در راه اندازی مجدد افزونه های فایرفاکس کنید. اما اگر با گزینه های توسعه دهندگان آشنا نیستید بهتر از انجام این کار خودداری کنید. راه حل موقت دیگری نیز وجود دارد که البته هر بار باید آن را بعد از باز و بسته کردن فایرفاکس انجام دهید.

منبع: Engadget

پست های مرتبط

طبق بنچمارک GFXBench تراشه A18 Pro عملکرد بهتر اما مصرف انرژی بدتری نسبت به تراشه A17 Pro دارد

اپل واچ سری 10 ابتدا قرار بود با سنجش فشار خون همراه شود اما طراحی جدید مانع از این کار شد

انویدیا تایید ایالات متحده را برای فروش پردازنده‌های گرافیکی پیشرفته H100 AI به شرکت اماراتی G42 دریافت کرد