تنها دو ماه پس از اینکه Bethesda بازی Starfield را به عنوان «بزرگترین عرضه تاریخ» خود اعلام کرد، تعداد پلیرهای Starfield در Steam به کمتر از Skyrim که یک بازی 12 ساله است، کاهش یافت. این تغییر در تعداد پلیرها قابل توجه است، زیرا نشاندهنده کاهش سریع محبوبیت Starfield پس از انتشار است.
دادههای اخیر SteamDB نشان میدهد که نسخه ویژه Skyrim دارای 12705 پلیر است، در حالی که Starfield دارای 12334 پلیر است و این اولین بار است که Skyrim در تعداد پلیرها از Starfield پیشی میگیرد. این روند به ویژه جایی مورد توجه قرار میگیرد که نسخه اصلی Skyrim در سال 2011 تعداد پلیرهای کمتری را در زمان عرضه داشت، سپس به اوج خود در حدود 290000 نفر رسید و تقریباً هفت سال بعد در می 2018 به زیر 20000 نفر رسید ولی Starfield با روند فعلی نزولی پیش میرود. کاهش تعداد پلیرهای استارفیلد دلیلی برای نگرانی در جامعه بازیسازان است. این موضوع غیرعادی است که یک بازی تنها دو ماه پس از انتشار، چنین افت قابل توجهی را در تعداد پلیرها تجربه کند، به خصوص با توجه به پیشبینیها و هیاهویی که در اطراف Starfield به عنوان «بزرگترین عرضه تاریخ Bethesda» وجود دارد. این موضوع سوالاتی را در مورد عوامل موثر در کاهش تعامل پلیرها با Starfield و پیامدهای بالقوه Bethesda و آینده بازی این ایجاد میکند.
مقایسه بین تعداد پلیرهای استارفیلد و اسکایریم تفاوت بزرگی را در مسیر حرکت آنها پس از عرضه برجسته میکند. در حالی که Skyrim چندین سال پس از انتشار خود پلیرهای قابل توجهی داشت، تعداد پلیرهای Starfield در یک دوره نسبتاً کوتاه به سرعت کاهش یافته است. این تضاد به چالشها و پویاییهای منحصر به فرد در صنعت بازیهای مدرن تاکید میکند، چرا که حفظ و تعامل پلیر برای موفقیت بلندمدت یک بازی بسیار مهم است. کاهش تعداد بازیکنان استارفیلد همچنین به ماهیت رقابتی بازار بازی و نیاز توسعهدهندگان به تعامل مداوم و حفظ پلیرها در منظرهای پرجمعیت و پویا تأکید میکند. این امر باعث بحث در مورد تأثیر کیفیت بازی، استراتژیهای بازاریابی و پشتیبانی پس از عرضه بر حفظ پلیر و موفقیت کلی یک بازی در اکوسیستم بازی میشود.