تولید پلی استیشن 5 توسط مدیر عامل سونی تائید شد

نسل چهارم کنسول های بازی سونی با نام PlayStation در حال حاضر روز های خوش خود را می گذراند و کاربران بسیاری در سراسر جهان از این کنسول محبوب استفاده می کنند و برخی دیگر نیز قصد خریداری آن را دارند. پلی استیشن 4 با تمام نسخه های مختلف خود فروش بالایی را تجربه کرده، اما نوبت به انتشار اطلاعات اولیه از نسل پنجم پلی استیشن فرا رسیده و اولین اطلاع رسانی را مدیر عامل سونی انجام داده است.

کنیچیرو یوشیدا مدیر عامل SONY در مصاحبه اخیر خود خبر از تولید نسل جدید پلی استیشن داده ولی به نام دقیق آن اشاره ای نداشت. آقای یوشیدا پیش از این نیز در مصاحبه ای با وال استریت ژورنال به فعالیت این شرکت برای تولید محصولات آینده سونی اشاره کرده و سال 2021 را به عنوان سالی برای رشد بیشتر کنسول خانگی PlayStation شمرده است.

کنیچیرو یوشیدا، تمرکز روی سخت افزار جدید برای کنسول های بازی پلی استیشن را ضروری دانسته و به نظر می رسد که این اظهار نظر برای مقابله با خبر تولید ایکس باکس جدید در آینده نزدیک توسط مایکروسافت است. مایکروسافت نیز کار روی ایکس باکس جدید را تائید کرده، اما نام و زمان معرفی آن را اعلام نکرده است.

مهم ترین چالش مایکروسافت و سونی در آینده نزدیک، بالا گرفتن تب گوشی های گیمینگ قدرتمند است که از نظر فراگیر بودن و سطح دسترسی در وضعیت بسیار بهتری نسبت به کنسول های بازی قرار دارند. در حال حاضر برخی از برند ها، گوشی های گیمینگ خود را معرفی و برخی دیگر نیز در حال ساخت یک محصول اختصاصی برای مقابله با رقبا هستند.

پیش از این سال 2020 به عنوان زمان رونمای پلی استیشن 5 اعلام شده بود، اما کنیچیرو یوشیدا سال 2021 را به عنوان زمان رشد بیشتر کنسول اختصاصی سونی عنوان کرده است. به این ترتیب PS4/PS4 Pro حداقل 2 سال دیگر در بازار خرید و فروش می شود و پس از آن باید در انتظار نسل جدید پلی استیشن بمانیم.

پست های مرتبط

تا پایان ماه ژوئن سال 2024 پلی‌استیشن 5 به تعداد 61.7 میلیون واحد و ایکس‌باکس سری X|S به اندازه 28.3 میلیون واحد فروش داشته‌اند

کنسول پلی‌استیشن 5 پرو بهترین سیستم برای اجرای بازی GTA VI در زمان عرضه اولیه خواهد بود

یک تست بنچمارک از کنسول پلی‌استیشن 5 پرو افزایش محدوده رزولوشن پویا را نشان داد