توییتر اپلیکیشن دسکتاپ خود را مجددا به سیستم عامل MacOS برمیگرداند

توییتر تنها کمی بیش از یک سال از توقف انتشار نسخه دسکتاپ نسخه MacOS خود اعلام کرده است که باری دیگر این برنامه را برای سیستم عامل اپل منتشر خواهد کرد.

  • پروژه کاتالیست، عامل بازگشت اپلیکیشن مک توییتر

به گفته این شرکت، پس از معرفی پروژه کاتالیست توسط اپل، نسخه دسکتاپ اپلیکیشن توییتر برای MacOS 10.15 Catalina آماده سازی خواهد شد. همچنین توییتر علت حذف این برنامه برای سیستم عامل دسکتاپ اپل را نیز توضیح داده است.

هفته گذشته و در جریان برگزاری کنفرانس WWDC اپل، توییتر اعلام کرد که اپلیکیشن این شبکه اجتماعی در پائیز امسال همزمان با انتشار نسخه Catalina سیستم عامل مک عرضه خواهد شد. این نسخه جدید دارای ویژگی های جدید و متعددی خواهد بود که از مهم ترین آنها میبایست به  حالت تیره، میانبرهای صفحه کلید، پنجره چند گانه و اعلانات اشاره کرد.

در فوریه سال 2018، توییتر اقدام به حذف اپلیکیشن خود از اپ استور کرد در حالی که تا آن زمان، بروزرسانی های پراکنده ای را برای این نسخه از برنامه خود منتشر کرده بود. پس از این کار، این شبکه اجتماعی به کاربران توصیه کرد که از نسخه تحت وب استفاده کنند.

طی پستی که توسط این شبکه اجتماعی روز گذشته منتشر شد، توضیحات بیشتری راجع به اقدام سال گذشته نیز عنوان شده است. بر اساس این توضیحات، از آنجایی که نسخه Mac این برنامه از نسخه آیفون نشات میگیرد، با تمرکز بر روی برنامه های موبایلی، طبیعتا توجه به نسخه دسکتاپ کمتر شده بوده و این شرکت نیز نمیتوانسته است همزمان به توسعه همزمان دو نسخه متفاوت از برنامه خود بپردازد.

اکنون توییتر اعلام کرده است که به لطف پروژه کاتالیست، این شرکت میتواند از دیتابیس نسخه iOS استفاده کند و ویژگی های جدید نسخه موبایل را به نسخه دسکتاپ نیز اضافه کند. با تداوم در توسعه و بهبود کارایی، در سال های آینده نسخه های مختلف این برنامه برای پلتفرم اپل شاهد پیشرفت های تازه ای خواهد بود.

منبع: The Verge

پست های مرتبط

اپل نسخه iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر کرد

کوالکام احتمالاً معماری تراشه‌های گوشی و لپ‌تاپ را تحت عنوان Elite ترکیب کند

قیمت تراشه دیمنسیتی 9400 شرکت مدیاتک با 20 درصد افزایش قیمت همچنان ارزان‌تر از اسنپدراگون 8 نسل 4 کوالکام خواهد بود