جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، با وجود رقابت زیاد با هوآوی آن را یک شرکت بسیار خوب نامید !

در میان رقابت داغ حوزه هوش مصنوعی در چین، جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا، فناوری هوش مصنوعی شرکت هوآوی را به عنوان یک نقش‌آفرین مهم در صنعت مواد نیمه‌رسانا تمجید کرده است.

هوانگ علیرغم مواجهه با چالش‌های ناشی از محدودیت‌های نظارتی سخت‌گیرانه، هوآوی را یک شرکت بسیار خوب توصیف کرده و این در حالی است که پیشرفت‌های سریع هوآوی در بخش هوش مصنوعی که نمونه آن انتشار تراشه‌های Ascend است، سهم بازار انویدیا در چین را به خطر انداخته است.

تبدیل هوآوی به عنوان رقیب مستقیم انویدیا را می‌توان به دستاوردهای چشمگیر این شرکت، مانند معرفی سیستم روی تراشه (SoC) جدیدش نسبت داد. موفقیت هوآوی فراتر از بخش لوازم الکترونیکی مصرفی‌اش رفته است. این شرکت به قهرمان واقعی فناوری تراشه در چین تبدیل شده است و با پردازنده‌های نوآورانه گوشی‌های هوشمند به کانون توجه بین‌المللی بازگشته است.

این اولین باری است که انویدیا رسماً این شرکت چینی را در فهرست رقبای خود در بخش‌های مختلف از جمله تراشه‌های هوش مصنوعی، پردازنده‌های گرافیکی، پردازنده‌های مرکزی و تراشه‌های شبکه قرار می‌دهد. توسعه تراشه‌های سری Ascend توسط هوآوی، به ویژه مدل 910B، به عنوان همتای تراشه A100 انویدیا عمل می‌کند.

از آنجایی که انویدیا با کاهش درآمد ناشی از فعالیتهای خود در چین مواجه است، در مورد تحولات آتی در سیاست‌های صادراتی ایالات متحده محتاط است، زیرا احتمال دارد که این محدودیت‌ها بتوانند انویدیا را به طور کامل از بازار چین حذف کنند. با این حال، تمرکز مداوم انویدیا بر نوآوری و گسترش به بازارهای جدید تضمین می‌کند که این شرکت نقش اصلی خود را در اکوسیستم هوش مصنوعی حفظ خواهد کرد.

پست های مرتبط

دلایلی که آیفون 16 پرو احتمالاً با فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی عرضه شود

گوشی OnePlus 13 احتمالاً اوایل ماه اکتبر عرضه شود و اولین گوشی باشد که تراشه Snapdragon 8 Gen 4 را در خود جای می‌دهد

کارکنان ارشد اینتل استارتاپ AheadComputing را با تمرکز روی معماری هسته RISC-V راه‌اندازی کردند