همانطور که در خبر احتمالات کنفرانس انویدیا منتشر شد، به این موضوع اشاره کردیم که احتمالا انویدیا با خبرهای خوشی در کنفرانس GTC 2019 حاضر می شود. این خبر خوش بیشتر برای ما ایرانی ها که دیگر دستمان به محصولات پر قدرت و کارت گرافیک های خاص نمی رسد مهم است.
به گزارش بنچیمو، در این کنفرانس خبری که بیش از 3 ساعت طول کشید، معرفی ویژگی های جدیدی از محصولات انویدیا از جمله بهبود در ماشین یادگیری و هوش مصنوعی به نمایش در آمد اما یکی از مهمترین مواردی که در این کنفرانس عنوان شد، استفاده از DXR ray tracing برای کارت گرافیک های پاسکال GTX 10 و تورینگ های GTX 16 بود.
به نظر می رسد انویدیا به کارت گرافیک های قدیمی پاسکال و تورینگ های پاسکال نما که از هسته های RT بهره نمی برند اجازه داده است تا از نسخه آزمایشی DXR ray tracing استفاده کنند. در بروزرسانی که ماه آینده منتشر می شود دارندگان کارت گرافیک های پاسکال GTX 1060 و بالاتر و GTX 1660 Ti و GTX 1660 می توانند از این پس از قابلیت DXR ray tracing استفاده کنند.
البته این اعلامیه پیش شرط هایی نیز دارد. به گفته انویدیا این بروزرسانی برای کارت هایی که از هسته های RT و ویژگی RTX پشتیبانی نمی کنند ارائه می شود. پس قند در دلتان آب نشود که در این بروزرسانی کارت پاسکال شما به قابلیت های RTX مجهز شود. بجز این مورد انویدیا این پشتیبانی را تنها در موتورهای گرافیکی Unity و Unreal مشخص کرده است.
انویدیا می گوید قابلیت DXR در کارت گرافیک های پاسکال با عملکردی متفاوت از تورینگ هایی مانند GTX 1660 و GTX 1660 Ti خود را نشان می دهد. به دلیل ساختار سیلیکون های پاسکال، این ویژگی تنها در حالت FP32 پردازش می شود این در حالی است که در کارت های GTX 16 تورینگ، محاسبات DXR با ترکیبی از FP32 و INT32 پردازش می شود.
در حال حاضر بازی های کمی برای ارزشیابی این ویژگی ساخته و روانه بازار شده اند. در کنار بازی هایی مانند مترو اکسدس، بتلفیلد 5 و Shadow of Tomb Raider، بخش ویژه 3DMARK با نام Port Royal از این ویژگی پشتیبانی می کنند. انویدیا در این کنفرانس قول همکاری با شرکت های مختلف را برای گشترش ویژگی DXR داد.