در نسخه iOS 17.4 می‌توان مرورگرهای غیر از سافاری را هم به عنوان پیش‌فرض انتخاب کرد

اپل به تازگی نسخه iOS 17.4 را برای اهداف آزمایشی در اختیار توسعه‌دهندگان قرار داده است. طبق گمانه‌زنی‌ها، این شرکت در حال ارائه تغییرات در اپ استور با آخرین نسخه بتای iOS 17.4 خود است. به‌روزرسانی آتی، تمام تغییرات مورد نیاز اتحادیه اروپا را که تحت قانون بازارهای دیجیتال اعمال کرده است، در خود جای می‌دهد. این تصمیم روی مرورگر پیش‌فرض سافاری هم تأثیر می‌گذارد.

اپل تا 6 مارس فرصت دارد تا تغییرات لازم را انجام دهد و آخرین نسخه بتا نشان می‌دهد نسخه iOS 17.4 به‌روزرسانی‌ای خواهد بود که نحوه بارگیری و نصب برنامه‌ها را در آیفون توسط کاربران تغییر می‌دهد. در نسخه بتا iOS 17.4، اپل گروه مرورگرها را برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث مهیا کرده است که می‌توانند از آن به عنوان برنامه پیش‌فرض استفاده کنند.

همانطور که گفته شد، اپل اکنون انتخاب‌های بیشتری را به کاربران دارای نسخه iOS 17.4 ارائه می‌دهد تا برنامه مورد علاقه‌شان را به عنوان مرورگر پیش‌فرض خود انتخاب کنند. اخیراً مشخص شده است که این شرکت تراشه NFC را در آیفون برای برنامه‌های بانکی و کیف پول شخص ثالث باز کرده است تا از گزینه‌های Tap-to-Pay به غیر از Apple Pay استفاده کند. با این حال، این شرکت برای محافظت از حریم خصوصی و داده‌های کاربر، این تغییرات را با محدودیت‌های خاصی ارائه می‌دهد.

در آخرین تغییرات نسخه iOS 17.4، سافاری دیگر گزینه پیش‌فرض مرورگر آیفون نخواهد بود، زیرا برنامه‌های شخص ثالثی مانند کروم را می‌توان به عنوان برنامه پیش‌فرض مرورگر تنظیم کرد. این عمل بسیار شبیه به نحوه کار مرورگرهای شخص ثالث در مک است. هنگامی که به‌روزرسانی در دسترس باشد، کاربران با باز کردن Safari با یک صفحه مواجه می‌شوند تا مرورگر مورد نظر خود را انتخاب کنند. علاوه بر این، مرورگرهای شخص ثالث اکنون می‌توانند از موتورهای مرورگر غیر از WebKit استفاده کنند. این تغییر بر برنامه‌های مرورگر و تجربه مرور درون‌برنامه‌ای تأثیر می‌گذارد. در حال حاضر همه مرورگرهای iOS باید از موتور WebKit اپل استفاده کنند.

علاوه بر مرورگر، iOS 17.4 تغییرات زیاد دیگری در رابطه با اپ استور برای آیفون به ارمغان می‌آورد. اخیراً مشخص شده است که شرکت Epic Games بازی Fortnite را از طریق فروشگاه خود برای آیفون قابل دسترسی کرده است. توجه داشته باشید که iOS 17.4 در مرحله بتا اولیه خود قرار دارد و نسخه‌های بتای آتی تغییرات بیشتری را در اپ استور ایجاد خواهند کرد.

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !

آپدیت جدید OxygenOS 15 وان‌پلاس شباهت زیادی با iOS 18 اپل دارد