در نسخه iOS 18 اپل Siri را با دستورات جدیدی برای کنترل برنامه‌ها مجهز می‌کند

پیشرفت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی اپل حول محور Siri خواهد چرخید، چراکه گزارش‌های متعددی مبنی بر ارتقای این دستیار مجازی منتشر شده است. گزارش اخیر به ما نگاهی اجمالی به عملکرد جدید برای Siri می‌دهد.

طبق به‌روزرسانی جدیدی که در گزارش مارک گورمن از بلومبرگ بیان شده، اپل اکنون در تلاش است تا یک به‌روزرسانی بزرگ Siri را با کمک هوش مصنوعی ارائه کند تا با استفاده از صدای شما، ویژگی‌های درون برنامه‌ها را مدیریت کند. در این گزارش تاکید شده که: سیستم جدید به دستیار اجازه می‌دهد تا آیفون یا آیپد را با دقت بیشتری کنترل و هدایت کند. این شامل توانایی باز کردن اسناد جداگانه، انتقال یادداشت به پوشه دیگر، ارسال یا حذف یک ایمیل، باز کردن یک نشریه خاص در Apple News، ایمیل کردن یک لینک وب، یا حتی درخواست از دستگاه برای ارائه خلاصه‌ای از یک مقاله است. البته این قابلیت‌ها در ابتدا محدود به برنامه‌های خود اپل خواهد بود و پشتیبانی از برنامه‌های شخص ثالث احتمالاً در آینده اضافه خواهد شد.

با این ویژگی جدید، دستورات پیشرفته‌تری را می‌توان دنبال کرد که قبلاً به دلیل محدودیت در عملکرد سیستم امکان‌پذیر نبود. اکنون می‌توان کارهای پیچیده را از طریق دستورات زبان طبیعی انجام داد. اپل با کمک مدل‌های زبانی بزرگ قدم به عرصه جدیدی می‌گذارد. دستیار مجازی Siri اکنون می‌تواند با ارزیابی فعالیت کاربر در دستگاه، چندین فرمان را انجام دهد. ویژگی‌های هوش مصنوعی Siri به‌طور خودکار روشن می‌شوند، اما این شرکت احتمالاً یک گزینه برای غیرفعال کردن آن‌ها هم ارائه دهد. بسیاری از درخواست‌ها روی خود دستگاه انجام می‌شود، اما برای کارهای پیچیده‌تر، اپل احتمالاً راه‌حل‌های مبتنی بر ابر را انتخاب کند.

این قابلیت‌های ارتقایافته در Siri ما را به یاد دستیار بیکسبی سامسونگ می‌اندازد که در سال 2017 عرضه شد و از نظر امکاناتی که قرار بود ارائه کند از زمان خود جلوتر بود و با رویکردی که برای کمک به کاربران با اجرای دستورات درون برنامه‌ها با استفاده از صدای آن‌ها داشت، متفاوت از سایر دستیاران مجازی در نظر گرفته شد. باید گفت که Siri ارتقایافته با iOS 18 همراه نمی‌شود در عوض به‌عنوان یک به‌روزرسانی iOS 18.x در سال آینده منتشر خواهد شد. حتی اگر اکنون نتوانیم از این Siri استفاده کنیم، پیش‌نمایشی از پیشرفت‌های این دستیار مجازی را در رویداد WWDC در 10 ژوئن خواهیم داشت.

پست های مرتبط

اپل قصد دارد دوام محصولاتش را حتی بیشتر از قبل افزایش دهد

ویژگی Smart Crossfade اپل در iOS 18 چگونه خواهد بود ؟

تنها چند هفته قبل از رویداد Unpacked، رنگ‌ گوشی‌های گلکسی Z Fold 6 و Z Flip 6 سامسونگ فاش شد