دلار ارزان شد، قطعات ناموجود!

دلار ارزان شد، قطعات ناموجود!

 

امروز 9 مرداد 1397 با کاهش ارزش دلار به پایان رسید، اما فروشندگان و شرکت های وارد کننده قطعات کامپیوتر به جای کاهش قیمت محصولات خود، فروش محصول جدید را متوقف کردند. کالاهای موجود در بازار نیز بدون مشتری باقی مانده و جالب تر اینکه بدون توجه به ارزان شدن دلار، تغییری در قیمت ها رخ نداده است. با استناد به صحبت های چند فروشنده با وب سایت بنچیمو، برخی از شرکت های مشهور در بازار کامپیوتر، از فروش کالای جدید سر باز می زنند و فروش کالای جدید را به انتهای مرداد ماه موکول کردند.

ارزش دلار از اواخر ساعات کاری بازار با سیر نزولی مواجه شده و این روند امروز نیز ادامه یافت. در حالی که بسیاری از کاربرانی که به کالای دیجیتال و سخت افزار نیاز داشتند، به شرایط 24 ساعت گذشته امیدوار بودند، با ناموجود شدن بسیاری از کالا ها در فروشگاه های آنلاین و افزایش وحشتناک قیمت در فروشگاه های فیزیکی مواجه شدند.

در مکاتباتی که با برخی از فروشندگان معتبر در شهر های مختلف کشور داشتیم، آنها نیز از عدم توزیع کالا توسط وارد کنندگان و اتمام موجودی فروشگاه خود خبر دادند و در یک مورد نیز یکی از فروشندگان، سفر را به ادامه کسب و کار ترجیح داده بود. در حال حاضر عدم توزیع کالای جدید توسط وارد کنندگان و اتمام موجودی فروشگاه ها سبب افزایش قیمت در موارد نادر و در اکثر موارد سبب ناموجود شدن کالا ها شده است. با ادامه این روند، تعطیلی بازار کامپیوتر در سراسر کشور به صورت گسترده رخ خواهد داد.

پیش از این نیز منوچهر زند، نائب رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران به افزایش درخواست برای تعطیلی موقت فروشگاه های کامپیوتر در سطح شهر تهران اشاره کرد و پیش بینی تعطیلی بیش از 30 درصد فروشگاه ها را محتمل دانست. در ادامه با تصاویری که از چارت تغییرات قیمت در یک فروشگاه آنلاین به دست آوردیم، شما را با تغییر قیمت در هفته جاری تنها می گذاریم.

پست های مرتبط

سامسونگ احتمالاً مدل پایه را در سری تبلت‌های گلکسی تب اس 10 عرضه نکند

سامسونگ در تولید انبوه تراشه Exynos 2500 به مشکل خواهد خورد

اپل قصد دارد دوام محصولاتش را حتی بیشتر از قبل افزایش دهد

1 دیدگاه

S.f مرداد 9, 1397 - 9:51 ب.ظ
هردم ازین باغ بری میرسد!!
دیدگاه بگذارید