زک نلسون «_ترین»های گوشی‌های مختلف 2023 را مشخص کرد

زک نلسون در کانال یوتیوبی JerryRigEverything ویدیویی منتشر کرد که در آن مناسب‌ترین گوشی‌ها را برای دسته‌های مختلف انتخاب می‌کرد. در میان نتایج مشخص شد که اگرچه اپل ممکن است در سال گذشته جایگاهی مربوط به تعمیرپذیری گوشی از آن خود نکرده باشد، اما وقتی صحبت از زیبایی داخلی به میان می‌آید، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس مقام اول را کسب می‌کنند. یکی از شگفتی‌های این لیست، گوشی میان رده گوگل، پیکسل 7a بود، زیرا جایگاه بادوام‌ترین گوشی هوشمند را از آن خود کرد.

این یوتیوبر بیان می‌کند که گوشی Fairphone 5 از نظر تعمیرپذیری برنده ماجرا می‌شود، زیرا تمام اجزای آن را می‌توان به طور یکپارچه با یک پیچ‌گوشتی تعویض کرد و قطعات جایگزین به راحتی از سازنده در دسترس هستند. این مدل کسب و کاری که سازنده در پیش گرفته است، از نیاز به خرده‌فروشان آنلاین مانند AliExpress جلوگیری می‌کند. گوشی Fairphone 5 دارای گارانتی محدود 5 ساله است و این هم به مشتریان آرامش بیشتری می‌دهد. این دستگاه به طور رسمی در ایالات متحده در دسترس نیست، اما بسته به صنعتِ همیشه در حال تغییر، ممکن است به زودی این مسئله تغییر کند.

رتبه دوم تعمیرپذیرترین گوشی هوشمند در سال 2023 پیکسل 8 پرو بود که قطعات آن از iFixit در دسترس بود. ولی شما هنوز به ابزارهایی مانند تفنگ حرارتی برای شل کردن چسب نمایشگر نیاز دارید، اما این فرآیند باز هم ساده‌تر از آن چیزی است که برای تعمیر بسیاری از گوشی‌های دیگر به کار می‌برید. در مورد تعمیرناپذیرترین گوشی هوشمند هم، ایسوس با ROG Phone 7 Ultimate در رتبه اول قرار گرفت. تعمیرکاران باید دردسر زیادی را برای تعمیر این گوشی تحمل کنند. با این حال، ROG Phone 7 Ultimate با وجود تعمیرناپذیرترین گوشی سال 2023، عنوان نوآورانه‌ترین گوشی هوشمند را هم به خود اختصاص داد، زیرا دارای یک دریچه است که باز می‌شود و هیت‌سینک مسی را که برای دفع هوای گرم استفاده می‌شود، نشان می‌دهد.

در مورد دسته گوشی‌های هوشمند تاشو، Pixel Fold گوگل جایگاه حداقل تاشوندگی را به خود اختصاص داد و در مورد دوام داشتن هم گوشی Pixel 7a به دلیل داشتن پشتی پلی‌کربنات، بالاترین دوام را به خود اختصاص داده است. به نظر زک، آیفون 15 پرو و آیفون 15 پرو مکس، از نظر بافت داخلی، هر دو پرچمدارِ «باحال‌ترین ظاهر» هستند. البته او در مورد تاکتیک‌های بازاریابی فریبنده اپل در مورد کیس تیتانیومی که این شرکت در هر دو گوشی استفاده می‌کند هم نظراتی داشت. به جای یک بلوک کامل از تیتانیوم، اپل فقط از یک لایه سطحی استفاده می‌کند که روی آلومینیوم اعمال می‌شود.

پست های مرتبط

دلایلی که آیفون 16 پرو احتمالاً با فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی عرضه شود

گوشی OnePlus 13 احتمالاً اوایل ماه اکتبر عرضه شود و اولین گوشی باشد که تراشه Snapdragon 8 Gen 4 را در خود جای می‌دهد

کارکنان ارشد اینتل استارتاپ AheadComputing را با تمرکز روی معماری هسته RISC-V راه‌اندازی کردند