سامسونگ تولید انبوه گره فرآیند 1 نانومتری خود را یک سال به جلو انداخت

شرکت سامسونگ قصد دارد ماه آینده از گره فرآیند 1 نانومتری خود رونمایی کند و انتظار می‌رود تا سال 2026 به تولید انبوه برسد.

رقابت در بخش صنایع نیمه‌رسانا افزایش یافته و اکنون با برنامه سامسونگ برای تولید فرآیند 1 نانومتری که بسیار مورد انتظار بود، رقابتی‌تر هم شد. در حالی که شرکت‌های اینتل و TSMC مشغول پیش‌نمایش‌های فرآیند 1 نانومتری خود بودند، صحبت‌هایی در مورد پیشرفت سامسونگ در بازارها وجود داشت و این تصور ایجاد شد که Samsung Foundry از قافله عقب مانده است. با این حال، اکنون اینطور به نظر نمی‌رسد، چراکه سامسونگ قصد دارد از برنامه 1 نانومتری خود در رویداد Foundry Forum & SAFE Forum 2024 که در 12 تا 13 ژوئن در آمریکا برگزار می‌شود، رونمایی کند.

شرکت سامسونگ تصمیم گرفته جدول زمانی تولید گره 1 نانومتری خود را از سال 2027 به 2026 برساند و با توجه به اینکه همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود، فرآیند 2 نانومتری SF2 هم در سال 2025 آغاز به کار خواهد کرد. در مورد آنچه که باید از گره 1 نانومتری سامسونگ انتظار داشت، هنوز اطلاعات زیادی در مورد آن فاش نشده، با این حال، به طور کلی، فرآیند 1 نانومتری به عنوان یک پیشرفت بزرگ برای قلمرو محاسبات در نظر گرفته می‌شود و انتظار می‌رود که قدرت و کارایی فوق‌العاده‌ای را به همراه داشته باشد.

از نظر جدول زمانی عرضه، سامسونگ در حال حاضر جلوتر از رقبای خود به نظر می‌رسد. اینتل قصد دارد تا سال 2028 فرآیند 10A (1nm) خود را به تولید انبوه برساند و TSMC هم فرآیند 1nm خود را تا سال 2030 برنامه‌ریزی کرده است. بنابراین به نظر می‌رسد سامسونگ در حال حاضر سال‌ها جلوتر از بقیه باشد.

پست های مرتبط

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !

آپدیت جدید OxygenOS 15 وان‌پلاس شباهت زیادی با iOS 18 اپل دارد