سامسونگ و کوآلکام مودم های 5G خود را به اپل نمی فروشند

در حالی که بسیاری از شرکت های عرصه گوشی هوشمند با توجه به فراگیری شبکه اینترنتی 5G در حال ارائه گوشی های هوشمند مجهز به مودم هایی با قابلیت پوشش چنین شبکه های اینترنتی هستند، به احتمال زیاد بزودی شاهد رونمایی سامسونگ گلکسی اس 10 5G خواهیم بود. اما اپل پیش از این اعلام کرده بود تا سال 2020 خبری از گوشی های هوشمند 5G این شرکت نخواهد بود. اما چنین اتفاقی دلیل جالبی دارد که در ادامه به آن می پردازیم.

اپل دست به دامان شرکت های دیگر برای مودم های 5G

پی از این اپل دلیل عدمم ارائه گوشی های هوشمند 5G خود را، فراگیر نشدن شبکه های اینترنتی نسل پنجم اعلام کرد اما حال گویا داستان چیز دیگری است. گویا اپل برای رونمایی از گوشی های جدید سال 2019 خود مذاکره ای با شرکت سامسونگ و کوآلکام داشته. همانطور که می دانید همکاری سامسونگ با کوآلکام یک همکاری دیرینه است. اما سامسونگ با اعلام اینکه به اندازه کافی مودم اگزینوس 5100 که قابلیت پوشش شبکه های  اینترنتی نسل پنجم را دارند، تولید نکرده به درخواست اپل جواب رد داده. البته می دانیم که چنین دلیلی بهانه ای بیش نیست.

از طرفی پیش از این اپل با شرکت اینتل توافقاتی را حاصل کرده بود اما مودم XMM 8160 اینتل نیز تا سال 2020 آماده نخواهد شد و این یعنی یک سال و شاید بیشتر عقب ماندن اپل از رقبای خود. از طرفی هدیا تک نیز مودم هلیو ام 70 را با قابلیت پشتیبانی اینترنت 5G در اختیار خواهد داشت که مسئولین اپل این مودم را از نظر کیفی برای گوشی های هوشمند خود تایید نکرده اند. از طرف دیگر هواوی نیز قرار است از مودم های Balong 5000 برای گوشی های 5G خود بهره ببرد. این وسط فقط اپل از رقابت عقب خواهد ماند و با توجه به اوضاع نه چندان خوب این شرکت امریکایی، چنین اتفاقی چندان برای بازار فروش گوشی های هوشمند اپل جالب به نظر نمی رسد.

منبع: gsmarena

پست های مرتبط

لیست گوشی‌های پیکسل سازگار با اندروید 15

اپل به زودی آپدیت iOS 18.0.1 را برای رفع باگ‌های iOS 18 منتشر می‌کند

آیفون 16 پرو مکس اپل در تست افتادن گوشی به خوبی عمل نکرد و گلس جدید سرامیک شیلد ترک خورد !