شایعه : اسنپدراگون 8 نسل 5 از هسته‌های جدید Pegasus بهره می‌برد

هنوز معرفی اسنپدراگون 8 نسل 4 شروع نشده، با این حال شایعات اسنپدراگون 8 نسل 5 در سراسر اینترنت پخش می‌شوند! گزارش شده است در حالی که اسنپدراگون 8 نسل 4 و اسنپدراگون 8 نسل 5 احتمالاً از یک کلاستر پردازنده مشترک استفاده می‌کنند، نسل پنجمی دارای هسته‌های جدید Pegasus هست.

اولین نکات مربوط به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 5 توسط For_Ataraxia به اشتراک گذاشته شد که بیان می‌کرد وقتی اسنپدراگون 8 نسل 4 دارای هسته‌های سفارشی Phoenix باشد، باید از جانشین آن انتظار داشت که با هسته‌های Pegasus عرضه شود. با این حال، گفته می‌شود که هر دو SoC (سیستم روی تراشه) دارای  کلاستر 6 + 2 هستند. کوالکام رویکردی را دنبال می‌کند که مدیاتک در زمان عرضه Dimensity 9300 دنبال می‌کرد.

گفته می‌شود پیکربندی پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 4 فقط از هسته‌های عملکردی تشکیل شده است و تا فرکانس 4.00 گیگاهرتز می‌رسد. سرعت کلاک اسنپدراگون 8 نسل 5 در هیچ شایعه‌ای به اشتراک گذاشته نشده است، اگرچه به احتمال زیاد کوالکام در اینجا هم فقط از هسته‌های عملکردی برای این چیپست استفاده خواهد کرد. ادعای دیگری وجود دارد مبنی بر اینکه هر دو سیلیکون سفارشی از همان معماری Slice GPU استفاده می‌کنند.

در این میان هنوز تایید نشده است که آدرنو 830 مورد استفاده در اسنپدراگون 8 نسل 4 دوباره برای اسنپدراگون 8 نسل 5 استفاده می‌شود یا از یک پردازنده گرافیکی کاملاً جدید بهره می‌برد. یکی از جنبه‌های جالب این شایعه این است که افشاگر اشاره می‌کند اسنپدراگون 8 نسل 5 از فرآیند 2 نانومتری سامسونگ که با نام SF2 هم شناخته می‌شود، بهره می‌برد، اما به نوعی، فرآیند N3E شرکت TSMC بدون تغییر باقی می‌ماند.

البته هنوز برای بررسی عمیق این ادعاها برای اسنپدراگون 8 نسل 5 خیلی زود است، باید منتظر به‌روزرسانی‌های بیشتر باشیم. تا آن زمان بهتر است که به فکر عرضه اسنپدراگون 8 نسل 4 در پایان سال 2024 باشیم.

پست های مرتبط

اطلاعات شخصی چندین مشتری ZOTAC به بیرون درز کرد !

زمستان در تنور: بررسی خنک‌کننده مایع پردازنده AORUS WATERFORCE X II 360 ICE گیگابایت

شرکت Lexar سرانجام SSD نسل پنجمی NM1090 خود را به بازار عرضه کرد