شایعه : شرکت کوالکام دو تراشه اسنپدراگون با سرعت‌های متفاوت را برای گوشی‌های جدید سامسونگ تهیه می‌کند

شرکت کوالکام قرار است دو تراشه اسنپدراگون با سرعت‌های متفاوت را برای گوشی‌های جدید سامسونگ تهیه کند. مشخصات رسمی Snapdragon 8 Gen 3 نشان می‌دهد که تک‌هسته Cortex-X4 آن حداکثر سرعت کلاک 3.30 گیگاهرتز دارد. با این حال، کوالکام با یک تراشه «Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy» انحصاری برای سامسونگ کار می‌کند که در آن سامانه روی تراشه کمی بالاتر از پیکربندی پیش‌فرض عمل می‌کند.

پرچمدار رده بالای سامسونگ فقط با اسنپدراگون 8 نسل 3 عرضه می‌شود، زیرا در حال حاضر یا برای آینده هیچ برنامه‌ای برای افزودن Exynos 2400 وجود ندارد. با این حال، علی‌رغم استفاده از نام تجاری «for Galaxy»، کاربر توییتر @TheGalox_alt اشاره می‌کند که دو نسخه از «Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy» وجود دارد. Cortex-X4 اولی با سرعت کلاک 3.30 گیگاهرتز کار می‌کند که فرقی با نسخه معمولی ندارد زیرا Cortex-X4 آن با همان فرکانس کار می‌کند. اما، نسخه اورکلاک شده Cortex-X4 با فرکانس 3.40 گیگاهرتز اجرا می‌شود که کمی پیشرفت را نشان می‌دهد.

این دو نسخه «Snapdragon 8 Gen 3 for Galaxy» در سه بازار به فروش خواهند رسید. B، N و U. مورد «U» به معنای بازار ایالات متحده است، در حالی که «N» خانه خود سامسونگ یعنی کشور کره است. اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی موجود در گلکسی اس 24 اولترا که به این دو بازار عرضه می شود، دارای فرکانس 3.30 گیگاهرتز Cortex-X4 خواهد بود. در مورد بازار «B»، مناطق دقیقی مشخص نشده است، بنابراین گلکسی اس 24 اولترا که نسخه کمی اورکلاک‌شده اسنپدراگون 8 نسل 3 را اجرا می‌کند، احتمالاً به سایر نقاط جهان ارسال خواهد شد.

با کمال تعجب، انتظار می‌رود دو بازار بزرگی که برای سامسونگ مهم‌تر به حساب می‌آیند، گلکسی اس 24 اولترا کندتری داشته باشند، اما اگر منصفانه باشیم، تفاوت 100 مگاهرتز آن‌چنان به چشم نمی‌آید. همچنین، اسنپدراگون 8 نسل 3 گلکسی با کلاک بالاتر می‌تواند به دلیل دمای غیرقابل کنترل، فوراً به گلوگاه حرارتی دچار شود و این مزیت را از بین ببرد. طبق آخرین شایعات، دو تراشه در حال آزمایش هستند و ممکن است بستگی به کشورهای مقصد، تنها یکی از این دو به این کشورها عرضه شوند.

پست های مرتبط

دلایلی که آیفون 16 پرو احتمالاً با فضای ذخیره‌سازی 2 ترابایتی عرضه شود

گوشی OnePlus 13 احتمالاً اوایل ماه اکتبر عرضه شود و اولین گوشی باشد که تراشه Snapdragon 8 Gen 4 را در خود جای می‌دهد

کارکنان ارشد اینتل استارتاپ AheadComputing را با تمرکز روی معماری هسته RISC-V راه‌اندازی کردند