شرکت ال‌جی از پروژکتور کوچک خود رونمایی کرد

شرکت ال‌جی پروژکتور لیزری CineBeam Qube (مدل HU710PB) را معرفی کرده است. این پروژکتور ظاهر مینیمالیستی دارد و با وزن سبک 3.28 پوندی عرضه خواهد شد.

اندازه این پروژکتور 135 میلی‌متر مربع است و عرض آن از جلو فقط 80 میلی‌متر است. این اعداد نشان‌دهنده کوچکی این پروژکتور در مقایسه با بسیاری از پروژکتورهای دیگر است. این پروژکتور همچنین دارای تعداد نامشخصی پورت HDMI eARC و USB-C و یک اسپیکر مونو داخلی 3 واتی است. ال‌جی اظهار کرده است که این دستگاه می‌تواند تصویری تا 120 اینچ را با وضوح کامل 4K با نسبت پرتاب استاندارد 1.2 به نمایش بگذارد. از خصوصیات دیگر این پروژکتور این است که می‌تواند تا نسبت کنتراست 450000:1 پشتیبانی کند.

این پروژکتور البته بی‌نقص هم نیست. 500 لومن ANSI نسبتاً کم‌نور دارد که در مقایسه با 2200 لومن ANSI Xgimi Horizon Pro عدد کوچکی است. این بدان معناست که اگرچه ال‌جی می‌گوید این پروژکتور از HDR 10 پشتیبانی می‌کند، اما مانند تلویزیون‌های HDR روشنایی را ارائه نمی‌دهد. Qube از سیستم عامل webOS خود شرکت استفاده می‌کند که به تنهایی به عنوان یک سیستم عامل خوب در نظر گرفته می‌شود، اما فاقد تنوع Google TV یا tvOS اپل است. البته گفتن این نکته حائز اهمیت است که وقتی بحث از یک پروژکتور جمع‌وجور به میان می‌آید این معایب ذکرشده خیلی به چشم نمی‌آیند و در این صورت این پروژکتور می‌تواند گزینه خوبی باشد.

شرکت ال‌جی قیمت یا تاریخ عرضه پروژکتور Qube را اعلام نکرده است و همچنین نگفته است که آیا از ویژگی‌های دیگر پروژکتورهای ال‌جی مانند AirPlay 2، کنترل صدای هوشمند یا دیگر موارد پشتیبانی می‌کند یا خیر. در هر صورت باید برای دانستن جزئیات این پروژکتور صبر کرد.

پست های مرتبط

آیپد مینی 7 از یک رم هشت گیگابایتی برای اجرای قابلیت Apple Intelligence بهره می‌برد

تراشه‌های مبتنی بر معماری ARM احتمالاً در 40 درصد از تمام نوت‌بوک‌های عرضه شده در سال 2029 به کار برده شوند

گوگل سرانجام آپدیت اندروید 15 را برای گوشی‌های پیکسل منتشر کرد